Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Chinese Crested

Skrivet av Little China Girl
Någon som har erfarenhet?
Det jag undrar över är inte om dom är snygga, glada och tillgivna för det vet jag att de är.
Men jag är vetgirig och vill i god tid veta ALLT om rasens ev. problem. Rasbundna sjukdomar tex
Svar på tråden: Chinese Crested

Rasklubben

Skrivet av  Breeder
Gå in på http://www.ccclub.se/ så får du veta det mesta. Det finns också ett kinesforum, kolla på länkarna eller kennelsidor så hittar du det.
 

jag hade en powder puff och...

Skrivet av  Juli & Töserna på resa!
han var supertrevlig tills det kom barn in i bilden. Han tyckte aldrig om barn och när vi fick vår första dotter så blev han agressiv mot henne så vi fick omplasera honom.

Jag vet inte vad andra tycker men jag älskar rasen för att dem är ju clowner så det skriker om det och jätte trevliga hundar, MEN när jag hade Nalle och han började vara arg mot våran tös så träffade jag på flera människor som hade samma erfarenhet som jag, att dem inte tyckte barn var så roliga.

Men det kan ju bara ha varit min hund och dem andra som hade otur. Jag vet inte :) Fina är dem, söta är dem och jätte roliga pajasar är dem och jag gillar jättemycket den rasen, förutom osäkerheten kring barn då.

Lycka till!
 

Chinese crested

Skrivet av   ... nygammal...
Jag ahr 2 tikar och startat en mindre uppfödning. Har även barn på 1 år..Jag upplevde min yngre tik något reserverad mot tösen..men hundarna har alltid fått vara med oss, så numera är det inga som helst problem med dessa hundar och barn.
Dessutom har jag ju uppfödning, så är du intresserad är du välkommen att höra av dig.
[email protected]
 

Nu blev jag glad

Skrivet av  Little China Girl
För visst är det jättebra med rassidor, tack Breeder! Den sidan lade jag i favoriter. Men så vill jag ju höra om erfarenheterna som man inte kan läsa sig till i en bok eller på internet. Tack för svaren, önskar fler =)
 

Artiklar från Familjeliv