Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Duktig vovve

Skrivet av peter56
Jag måste fortsätta att skryta om min lille hundvalp, 11 veckor gammal. Eftersom jag sitter i rullstol har jag gått ut med honom på min stora altan när jag har märkt att det är bråttom med naturbehoven. (Det tar ju lite längre tid för mig att ta mig ut).

I kväll ställde han sig så vid altandörren och skällde, han markerade att han ville ut. Duktig vovve, han har ju bara varit hemma i knappt två veckor.
Svar på tråden: Duktig vovve

Härligt!

Skrivet av  Ida & Toritrollet
Jättekul att det går så bra med nya valpen.

Fortsatt lycka till och jag hoppas innerligt att han kan fylla ett tomrum med massor av uppmärksamhet och tillgivenhet för dig. :)
 

Visst är det

Skrivet av  peter56
Visst är det kul att det går bra. Men det hindrar ju inte att jag för den skull saknar min gamla lugna fina veteran.

I kväll när jag ville lägga mig för att sova och valpen samtidigt ville leka och inte alls brydde sig om husses önskningar var den gamla hunden väldigt saknad ;)
 

Självklart

Skrivet av  Ida & Toritrollet
saknas veteranen, inte alls så jag menade (hoppas innerligt att du inte tog det på det sättet). Utan mest att det kan hjälpa till att göra det liiiite roligare ändå på det stora sammantaget.

Själv har jag som tur är aldrig behövt ta bort någon hund och inte haft någon annan kvar. Senast jag hamnade i sitsen att en hund var tvungen att lämna hemmet var det en tik som jag inte tordes ha tillsammans med dottern iom att hunden visat vissa mindre lyckade tendenser (hunden lever i största välbefinnande hos uppfödaren idag) och kvar fanns då Claudden. Dessförinnan när jag tog bort min högt älskade Fame hade jag både Malou och Claudden i hemmet och det hjälpte till att jag inte skulle sjunka fullständigt under isen...

Nu är de återigen två som huserar i hemmet och jag bävar faktiskt för den dag jag återigen bara har en hund hemma så jag kommer att gardera mig från det och se till att ha minst en hund till, dvs tre så att jag aldrig står utan tränings/tävlingskompis. :)
 

Men du får inte

Skrivet av  Jörn
förtvivla om en tid då det börjar hända olyckor inne igen. En gårdshund är i allmänhet sen med att bli rumsren. Det är snarare 6 månader än 4 som gäller för rasen.
 

Tack!

Skrivet av  peter56
Tack för upplysningen, det är ju bra att vet om han skulle börja strula senare.

 

Nu måste jag protestera

Skrivet av  Lottentotten
Då måste jag ha haft otrolig tur, för ingen av mina tre gårdshundar har varit sena...
 

Artiklar från Familjeliv