Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oj,så jobbigt trodde jag inte det skulle bli,puh..

Skrivet av Ella m.Trissen i Grabbs :-) & AmStaffar
Nu har vi bott i nya huset i drygt 3 veckor & vi trivs helt förträffligt underbart bra.
Trodde att det kanske skulle bli lite jobbigt med barnen & så men det har gått jättebra.Nya kompisar & nya marker & platser att utforska utöver då att huset är dubbelt så stort som det gamla,nästan iallafall.

Nä värre är det då med vovvsingarna.Sinsemellan ligger bråken närmare till hands nu.Deras gamla inrutade rangordning verkar ha fått sig en rejäl törn & är rejält i gungning.

Inte blir det bättre av att det verkar som om det är en megakennel vi flyttat till.Här kryllar av hundar av alla dess olika raser.

Vår tik har varit i slagsmål/hälsat på nåra hundindivider redan,både tikar & hanar.Tyvärr är hon så in i bengen hetlevrad & kastar sig på de andra stackars hundarna.

Har kommit överrens med nåra hanhundsägare att vi släpper henne när vi möts.Allt för att det inte ska bli så hysteriskt.Tom. vår hane som _ALDRIG_ säger ett knyst till andra hundar har börjat låta illa när tiken står & vrålar.

När vår tik uppför sig illa i koppel mot andra hundar så brukar vår hane nypa till henne för att liksom säga -Skärp dig,surkärring.
Då är ju slagsmålet ett faktum,för vår tik låter sig INTE hunsas med.

Detta börjar verkligen bli trist.Alla våra nya grannar har verkligen tagit emot vår ras med öppna sinnen & famnar.Därför känns det nog lite otrevligt att hon har blivit så "störd" iom. flytten.

Hur ska jag göra??

Hon har levt på landet sedan 11 veckors ålder,nu är hon 7 1/2 år.Där vi bott tidigare har varit mer bondementalitetshundägare,dvs.hundägare som ALDRIG går ut med sina hundar utan de står i band eller rastgårdar.

Hit vi flyttat nu,fortfarande på landet,är de flesta utflyttade storstads/stadsmänniskor precis som vi.Så här ute går ALLA ut & promenerar med sina hundar.

Vi träffar alltså hundar på nästan alla turerna varje dag.

Hur ska vi hantera detta??
Svar på tråden: Oj,så jobbigt trodde jag inte det skulle bli,puh..

Oj

Skrivet av  Bib
Usch, förstår att detat är jobbigt för alla. Mest rädd skulle jag vara för att slagskämpen skulel orsaka skada, för då lär grannsämjan bli obehaglig.
Funderar på hur jag själv skulle göra i din sits. Så här, tror jag: ha munkorg på henne när ni går ut. Det känns tryggast för alla parter. För det bara FÅR inte ske en olycka ju.
Dina egna hundar ordnar nog upp rangen sinsemellan så småningom vill jag tro.
Håller tummarma för er.