Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pepsis Julafton (blev långt)

Skrivet av UlLi
här har Pepsi fått sig en lektion i hur det går till i världen, först gick det jätte bra vi var hos svärisarna och dagen till ära fick hon äta mer rester än vanligt och var jätte nöjd.

åker så till min släkt och på gården där är 3 hundar lös varav två inte träffat pepsi innan bla en schäfer, de andra hundarna hälsar på pepsi medans schäfern hälsar på man och barn som stige rur bilen på andra sidan och sedan följer dom mot huset när hon senare upptäcker pepsi går hon till attack och knuffar pepsi in i snön som tur var stod jag nära och han ta henne innan hon fortsatte och jag läste en lätt lag för schäfern (syntes på henne att hon var mer osäker än arg men jag ville visa pepsi att jag inte tolererade ett sådant beteende mot någon i min flock, dessutom blev ju även jag rädd och främst arg).

sedan tog jag en snöig hund under armen och skyndade in. väl inne får jag reda på att schäfern är rädd för små hundar och har tekniken anfall först vilket då var knuffa denna gång men vist hade jag varit lite gladare om någon berättat detta för mig innan de kunde ju varit värre och ägaren täntke inte på att pepsi ju är en liten hund (vi träffas ofta men sällan med hund), får hoppas Pepsi inte blev allt för skrämd jag försökte vara så cool jag kunde. Pepsi var lite skakis och att dessutom hamna bland hela min släkt (20pers) där alla vill krama och kela hon var klart snurrig efter ett tag men hon gick nöjt mellan famnarna så länge dom kliade henne mellan öronen.

behövde hon ut blev det lite struligare eftersom dom då fick sätta schäfern i bilen och en lätt skrämd pepsi ville kolla hela gården innan hon vågade göra något och hon är dessutom inte van att två han hundar står och nosar en i baken när man ska kissa, så hon valde sedan att hålla sig i fyra timmar tills vi åkte hem.

mormors kelpi blev så kär i Pepsi han var den enda av dom andra två hundarna som fick vara inne (detta är alltså långt ute på landet utan grannar) och Sammy som han heter följde Pepsi vart hon än gick och hade ett härligt gnäll morr när han såg henne. de är sällan snygga tikar kommer till hans gård de märktes. han var helt betagen av henne och satt snällt vid fötterna hos den som höll pepsi

tomten var inga som helst problem vi hade tur och kunde smyga in till tomten innan hon klätt sig klart så pepsi fick lukta och kolla in henne, annars så är hon ju rädd för män och främst dom med skägg fast jag tror hon snabbt fattade att de var moster gittan där under masken.
men inga som helst problem hade hon utan hon svansade runt tomten kollade in alla paket och var bara väldigt fundersam över alla papper.

nu är vi äntligen hemma och en nöjd hund skyndade sig upp i soffan och med en förnöjd suck lade hon sig till rätta och nu 1½timme senare har hon knappt rört sig. jag tror hon kommer att sova gott i natt för mycket sömna har det inte blivit idag.

de enda jag hoppas är att hon inte fick någon rädsla av den lätta attacken i dag. vet inte om jag vågar be min moster att vi ska förska träffas på neutral mark där hon håller sin hund och vi på något sätt visar att pepsi är en fin liten hund eller om vi bara ska undvika varandra de är sällan vi träffas med hundar men de blir ju inge kul varken för pepsi eller den andra hunden om de ska vara instängda eller hållas i koppel varje gång vi ses helst på somrarna då vi bla firar midsommar ihop och ute på landet
Svar på tråden: Pepsis Julafton (blev långt)
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv