Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varför gör de så? (fråga om hundar)

Skrivet av Johanna
Vi har en tik på 16 månader och svärisarna en hane på 8 månader.
Var gång de träffas så ska hanen slicka vår tik i öronen och det tycker jag inte är så konstigt men de ska in i munnen/läpparna också på varandra (de har bägge stora hängande läppar) det ser helt enkelt ut som om de pussas...jättegulligt är det men varför gör de det? Någon som vet?
Svar på tråden: Varför gör de så? (fråga om hundar)

Undrar jag med

Skrivet av  My
Vi har två hannar. Den ena är 2,5 år och den andra 10 månader. Våran äldre hund slickar valpen i munnen och då väldigt intensivt, varför? Han har alltid gjort detta sedan valpen flyttade hem till oss.
 

De visar väl undergivenhet?

Skrivet av  ME med J&R
Så har jag fått lära mig iaf, att den som slickar visar undergivenhet.
 

Men bägge

Skrivet av  Johanna
slickar ju varandra. Det växlar hela tiden
 

och naturligtvis tack för ditt svar

Skrivet av  Johanna
Var lite snabb där med att skicka ;)
 

Hmmm...

Skrivet av  My
Men är det inte underlagt då att en vuxen hund slickar en valp från 10 veckor i mungipan. Inte ska väl den vuxna vara undergiven valpen?

Idag är ju valpen 10 mån och snarare en junior. När han blir slickad så kan han både ligga vila eller vara aktiv.
 

De kollar av läget

Skrivet av  A
och talar om att allt är coolt och inget bråk från mig och jag gillar dig rätt mycket. Typ
 

Tack för svaret

Skrivet av  Johanna
Det ser väldigt gulligt ut när de pussas som de gör ;)
Min hund har ju funnits i dens andres liv sen han var 8-9 veckor och då var hon väldigt försiktig med honom.Lät honom bestäma lektakten trots att hon inte själv var så gammal. Nu är det dock hårdare lek och bus men fortfarande väldigt gulligt...
 

Artiklar från Familjeliv