Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hundschampoo

Skrivet av hundvalp och vuxen hund
vilket använder ni och varför?
för att det är billigt eller bra etc.
Svar på tråden: hundschampoo

Vetriderm

Skrivet av   mamma
säljs på Apoteket och kliniker. För att det är bra.
 

Människoschampo

Skrivet av  HelenaD
Gärna i stora, billiga flaskor som ändå har hyfsat bra schampo, som Charm och Blåvitts. Fast procentuellt sett har de badats betydligt mer i Wella och liknande... Vi tar det som vi har hemma, helt enkelt. Schampo för normalt hår, det fungerar bäst på dem (tre whippets).

Jag använde hundschampo en gång för länge sedan på ena whippeten. Då fick han för första och hittills enda gången mjäll. Mjäll och torr päls. Det var i och för sig något billigt hundschampo från livsmedelsaffären men jag blev i alla fall avskräckt. Dessutom fungerar människoschampon så bra. Inga torra pälsar, inga hudproblem och goddoftande vovvar. Även hästen får sig bad med människoschampo :)
 

Gul såpa

Skrivet av  Ida & Toritrollet
nyttjas till samtliga hundars pälsar. Funkar på de raser som huserat i hemmet, vilket är mååånga genom årens lopp iom att jag på ngt sätt har blivit den som alltid tar hand om kompisarnas hundar när de är borta... Iom att det har varit ganska varierande pälsstruktur så ger jag några exempel på dem som jag använt det på med bra resultat, Gråhund, Borzoi (min egen dam), Flattarna, Breton & så Bouvier des Flandres (till råga på allt i valppäls).
 

Artiklar från Familjeliv