Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hundburs fråga

Skrivet av Therese
Jag har bestämt mig för att köpa en hundbur i plast och på häromi.se hittade jag Atlas burar.
Jag ska få hem min lilla cavalier tik (Sonja) den 24 januari och vill förbereda nu...
Frågan är vilken storlek man bör ha på buren...
Hade tänkt att hon skulle få ha den som det trygga stället nu första tiden, men hade även tänkt ha den som transportbur.
De olika storlekarna som finns är 48x33x29 58x37x32 60x40x39.
Vilken storlek passar en vuxen cavalier och tycker ni att den skulle isåfall funka även till Sonja som valp?
Någon som vet vad kompostgaller kostar och om det är lämpligt att göra som en valphage av första tiden?

Svar på tråden: Hundburs fråga

Vi har

Skrivet av  UlLi
en ihopfällbar tygbur till pepsi, tycker den är jätte bra eftersom den är lätt att ta med sig under semestern eller då hon ska sova hos någon annan.

jag kan inte de exakta måtten men de var den minsta buren och med ögonmåtten tror jag den är ca 50cm lång, 30 bred och 40 hög. den kostade 1000 mins jag i alla fall och den har verkligen varit värd sitt pris.
den såg lite stor ut då hon var valp men hon kan nu utan problem stå upp i buren och röra sig även om hon är instängd även katten älskar den buren och dom har regeln först till kvarn vilket beyder att ofta hittar vi hunden sovande utanför sin bur eller i kattens korg istället :)

vi har haft kompostgaller till pepsi men de användes sällan nu används de som grind för vissa dörrar om tex barnen vill ha leksaker i fred eller vi lagar mat i köket tror jag betalde 120:- för fyra delar. ute hade jag större nytta av gallret speciellt då man själv ville slappna av lite så då stängde jag in henne bakom gallren som jag ställt snett mellan en vinkel av huset så det blev en ganska stor hundgård.
 

Hej!

Skrivet av  Tessan
Det blev en bur igår... så himla skoj att handla. Tog en Atlas 30 tror jag den heter, 60x40x39 är den iallafall och kostade endast 339:- på granngården så den var betydligt billigare här hemma än att beställa via en hemsida hos Häromi där den kostade 439:90.

Hoppas ni har det bra!! Gott nytt år!
 

Artiklar från Familjeliv