Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snälla, tala mig till rätta!

Skrivet av B-boom
Jag har blivit kär i en kisse. Den som finns längst bort till höger på bilden. Grå med vita strumpor.
Vi har redan 2 katter på 8 resp 1 år och bor i en lägenhet (3 rok). Inte kan man väl ha en tredje kisse, eller?

http://www.blocket.se/view/4032401.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0
Svar på tråden: Snälla, tala mig till rätta!

Har du..

Skrivet av  Philip Pappan 2xPitbull
redan tre så är du ändå förlorad, ett hopplöst fall helt enkelt. Kör på tycker jag, 3 och 4 är inte så stor skillnad när allt kommer omkring
 

Har 2 så hoppet finns *S*

Skrivet av  B-boom
Det skulle bli den tredje. Men usch, jag är ju galen som ens tänker i de banorna. =)
 

Kan och kan

Skrivet av  HelenaD
Klart att man KAN :). Vi bodde två vuxna, tre katter, två hundar och ett akvarium i en tvåa med kokvrå... Ok, det var lite trångt men det gick.

Fast det är mer än man kan tro med ett tredje djur. I skillnad från två till tre tycker man ju att det inte är så värst men det är det... Skillnaden mellan ett par och MÅNGA. Det märks främst i hårigheten på soffan och kattlådeskötseln, som faktiskt blir drastiskt mycket mer. Jag kommer nog att efter våra tre hundar och tre katter, bara ha två djur av varje art (tre är lite många om jag ska vara ärlig) men så har jag ju hundar också. Och kaniner och en häst ;). Ni har väl bara katter? Då är ju en mer inte lika mycket kanske?

Det ordnar sig. Köp katten du :D
 

Kattlådan

Skrivet av  B-boom
skulle nog vara det enda bekymret för vi har ett jättelitet badrum 1,5*1,5 meter och just nu delar katterna på en låda. Med en katt till skulle vi antagligen få skaffa en låda till.
 

Ja

Skrivet av  HelenaD
Till tre katter räcker inte en låda... Om lådan inte är JÄTTESTOR men då får den ju inte plats och andra sidan. *funderar* Men det kanske går att lösa på något annat sätt? Svägerskan har t ex gjort en stor men framför allt extradjup kattlåda av en plastback. Så kan man inte utöka på bredden så kanske man kan göra det på djupet, så att det räcker till tre katter?
 

Våningslåda?

Skrivet av  B-boom
Man kanske kan bygga på höjden? *S* Vi har redan en plastback från IKEA, den har lite högre kanter. Det tål att funderas på...

Såg förresten på "vårt" snack att ni har haft er hemutredning. Spännande!!! Håller tummarna för att det går snabbt och att ni har en liten hos er snart.
 

Tack!

Skrivet av  HelenaD
Ja, det är verkligen skönt att ha det gjort nu! Just nu verkar vi ha flyt och jag hoppas verkligen att det håller i sig. Det är lite nervöst... Jag inbillar mig att det kommer att kännas lättare när vi väl har medgivandet i vår hand men det känns fortfarande ganska långt dit... Trots att vi är i princip klara och utkastet var jättefint skrivet så vågar man inte riktigt ta ut något i förskott. *nervös*

Kram
 

*pustar ut*

Skrivet av  B-boom
Ringde på annonsen och alla katter blev sålda redan samma kväll. Den kissen vi blev kära i var en hona och det var inte vad vi tänkt oss då vi har 2 hankatter.
Så nu slapp vi fundera på det. =D
 

Nä, så trist!

Skrivet av  HelenaD
Men tur kanske med :) Även om jag kan slå vad om att det inom en snar framtid kommer att finnas en tredje katt hemma hos er... För när man väl "gått över gränsen" och så allvarligt tänkt på att utöka med ett till djur att man till och med ringer - då är det fastnaglat i skallen på en sedan. *fniss*
 

Ja, om du kan nämna 77 skäl till

Skrivet av  Miko
att jag inte ska köpa hund!
Är så sugen på en Parson eller minibulle så jag går i bitar. Bor iofs på fjärde våningen med två småbarn (och ett större).

*gah* måste sluta kolla annonser!!
Visst är det jooobbigt?!
 

Ett litet råd :)

Skrivet av  peter56
Ett litet råd i alla välmening:

Om du är hundsugen så gå inte och kolla på valpar om du inte verkligen har tänkt att köpa hund för då är du garanterat torsk på valpen :)
 

Nej, den missen har jag gjort!

Skrivet av  Miko
1988 kollade jag på en dalmatiner som "skulle avlivas om ingen nappade", en feltecknad liten herre. Behöver jag säga att han följde med hem?! ;)

Törs bara titta på nätet, inte IRL för då, ja, du vet *s*

Vi ska ha hund, vi är inte hela annars men tidpunkten är inte rätt. Om ett år är bättre (då är småpojkarna 2,5 och 4 år, lite lättare).

Du vet ju hur det är, hundar går inte att byta ut mot andra djur om man fastnat för dem!
 

Om du måste

Skrivet av  B-boom
ha så många skäl så tror jag nog att du är redan såld, precis som Peter säger.

Det enda vettiga i det här fallet är att flytta till en stuga långt in i de småländska skogarna och inte ha tillgång till Internet så man kan leta efter en massa sötnosar, annars är det kört.
 

Tror inte 77 skäl räcker ;)

Skrivet av  Miko
MEN vi ska hålla oss, jag fick övertyga sambon häromdagen. Behövde bara säga "tänk att bylsa på både E och F overall fyra ggr per dag om vi är ensamma hemma" Det räckte med det skälet!
 

Så söt!

Skrivet av  ......
.
 

Visst var den1!

Skrivet av  B-boom
Det är kanske tur att den var såld redan för hjärtat säger en sak och förståndet något helt annat.
 

Vi har precis gått från 2 till 3 katter...

Skrivet av  Linda m Adam -99
... men det är för att de båda vi har fått ungar och vi ska behålla en av dem! Den är också grå med vita strumpor + lite vitt på näsan, långhårig och bara sååå underbart söt! :-)

Fast för tillfället har vi ju betydligt fler än 3 katter här hemma eftersom övriga kattungar inte flyttat ännu (de är 3½ veckor gamla).

Bild på lilla Berit 2 v. (Adam har hittat på namnet):
http://sky.prohosting.com/adam1999/041219_12.jpg

Bilder på några av de andra:
http://sky.prohosting.com/adam1999/kattungarna2_bild.jpg

Fast nu är det slut på "kattunge-verkstaden" här för pappa Morris är kastrerad nu och mamma Maja ska jag åka och sterilisera så snart kattungarna blivit lite större.
 

Åååhhh...

Skrivet av  B-boom
Jag skulle aldrig kunna föda upp katter. Skulle få sån separationsångest när de små skulle få flytta hemifrån. Så himla söta så...
 

Usch ja...

Skrivet av  Linda m Adam -99
... det är verkligen hemskt sen när de ska flytta, skulle kunna behålla allihop känns det som... men det går ju såklart inte! Men det blir ändå skönt att ha en kvar den här gången när de andra har flyttat... och sen när jag tänker efter... när de sju kattungarna blivit 12 veckor så är det skapligt full rulle på dem, så det kanske t o m blir lite skönt när de flyttar! ;-)

Här är en dagsfärsk bild på lilla Berit-skruttan:
http://sky.prohosting.com/adam1999/kattungar2_bild10.jpg

Och här är en bild på syrran "Pyret":
http://sky.prohosting.com/adam1999/kattungar2_bild14.jpg

De är så goa nu för när man kommer in i rummet där kattunge-lådan står så kommer alla sju rusande mot lådkanten och vill upp! Men om bara nån vecka tar de sig nog ur lådan själva... :-)
 

Artiklar från Familjeliv