Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så nervös ...

Skrivet av Jockemamma
Vi har bestämt oss för att skaffa hund. Det är så pirrigt, vi har aldrig haft hund förut, bara burfåglar, och ju mer jag läser om hundpsykologi, hundproblem och allmänt hundsnack desto nervösare blir jag. Samtidigt tycker jag att om andra kan ha hund så kan väl jag, har ju trots allt klarat två stökiga barn ...

Skulle åkt och tittat på en liten valp idag men lämnade återbud. Jag har tinnitus, mår inte alls bra, och vill inte ha hem en hund om en månad om jag mår likadant som jag gör nu. Tänk om jag inte klarar av valpstackarn ... Så vi skjuter det hela på framtiden. Samtidigt tänker jag på en massa dumheter som vad vi ska göra OM jag nu av omständigheterna tvingas jobba utanför hemmet igen (hunddagis? Eller vad?) eller OM vi under de första veckorna måste lämna vår lille ensam i en timme eller två och OM det hela helt enkelt visar sig vara "för jobbigt" ...

Kan någon tala om för mig om den där ihopfällbara Dogbag är bra även för en valp? Jag tycker att det verkar så praktiskt. Men håller de för valptänder och duger de för dagligt bruk?
Svar på tråden: Så nervös ...

Skulle inte lämna valpen ensam

Skrivet av  Kajan
under de två första veckorna. Har ni ingen släkting el vän som kan passa den i så fall?

Om du börjar jobba är ju hunddagis en idé. Men dels kanske man måste ställa sig i kö (tror inte de tar emot hundar yngre än 6 mån), dels brukar det vara rätt dyrt.

Annars kanske någon, t ex en student el pensionär, bli dagmatte/husse?

Det är ju bra att ni tänker igenom det före, bättre än ett förhastat köp.

Vet tyvärr inget om Dogbag.
 

Artiklar från Familjeliv