Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kanin med rinnande öga

Skrivet av Sara
Barnen fick en kanin för ett par dagar sen. Det var inte riktigt meningen - grannen skulle avliva den åt någon som hade tröttnat på den, men han hade inte hjärta att göra det så han släpade hit den i stället. Jag blev väl inte direkt överlycklig, men barnen är duktiga på att ta hand om den (än så länge), så han får stanna (ja, jag vet att det är mitt ansvar sen om/när barnen tröttnar). Jag måste erkänna att jag gillar den lilla krabaten också, han är otroligt kelig och mysig :-)
Men hans ögon (spec. det ena) rinner. Han verkar frisk i övrigt, han är pigg och äter bra.
Det ser inte direkt kladdigt ut, men det ser ut som att han "gråter". Tidigare tyckte jag att vätskan var helt klar, men nu är den nog svagt vit. Det är inte massor, men lite i alla fall.
Jag tror att han fick sitta ett tag i bilen (i minusgrader) innan han kom hit. Kan han ha blivit förkyld?
Ska jag ta honom till veterinären, eller kan jag avvakta eftersom han verkar må bra för övrigt?
Svar på tråden: Kanin med rinnande öga

Vår kanin

Skrivet av  cammis
hade rinnande ögon i somras, dottern tvättade dem noga varje dag med koksaltlösning, och efter ett par veckor vart det bättre och försvann. Kan vara värt att prova några dagar.
 

Artiklar från Familjeliv