Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hundleksaker....

Skrivet av Anette med M&A+ Ebbe
Ebbe älskar trasor... han har dom som snutte filtar.. och ligger och tuggar/knager på dom..
Vilket resulterar i att dom inte håller värst länge...

Allra bäst är Majas gamla byxor.. men oxå dessa repknutor.. men allt går ju sönder på 5 min....
Vi köpte den största repknuten.. trasig på en liten stund.. vanliga byxor håller inte längre.. Nyss fick han en trasa gjord av jeans.. den håller nog länge.. Okej.. den höll i 10 minuter...

Får han ett tuggben.. ger dom stora..(dom utan knutor).. han smäcker i sej det _snabbt_...

Det blir ju bara att han inte har några trasor leksaker... vilket jag tycker är synd..
Men det måste ju vara fler med sådanna hundar.. (just nu gå¨r han lös på hundfiletn... som han drar loss STORA bitar ur)... och son kanske kom på något bra...

Tips och råd mottages tacksamt.. både från matte och från Ebbe
Svar på tråden: Hundleksaker....

Gör ett besök

Skrivet av  Q
på brandstationen där du bor. Kanske har dom gamla rester av trasiga brandslangar som du kan få? Klipp i lagom långa bitar beroende på hundens storlek.

Dom är ofta populära hos hundar och håller ganska bra. Har du tur får du en lååååång bit slang...som räcker länge.
 

Nämän... :-)

Skrivet av  Anette med M&A+ Ebbe
och min man som är brandman och allt...
Han får genst åka dit i morgon och kolla efter gamla brandslangar...:-)

Tycker så synd om Ebbe, för han verkligen älskar dessa trasor.. och det ser så tråkigt ut för honom utan hans leksaker....

Tack så hemskt mycket för ditt tips....
 

Om du har en KRAFTFULL

Skrivet av  Q
symaskin kan du fylla en slangbit med något tungt(sand) eller lätt (spån) och sy ihop ändarna. Blir lite variation.
 

Det har jag tyvärr inte...

Skrivet av  Anette med M&A+Ebbe
men tar jag en reäl slanbit.. så kan jag gör någon knut + att kanske stoppa i en tennisboll..(om den får plats..) ska skicka upp gubben och kolla senare..

Idag ikväll.. ska han få ett gott tuggben.. så glömmer han nog av att det smäller ute.. :-)
 

Märgben?

Skrivet av  HelenaD
Våra hundar gillar att gå lös på rejäla, råa märgben. När benen är rengnagda så låter man dem bara fortsätta att ligga framme. De är tydligen goa år ut och år in, hur torra, dammiga och gamla de än blir!
 

Vågar inte ge det...

Skrivet av  Anette med M&A+Ebbe
hade en bekant vars hund fick ett smaskigt rått märgben... men det flisade sej och hunden fick en stor bit som fastnade i gommen.. och dom fick inte bort den.. utan fick åka in akut...

Nu gick det bra... han fick lite "skavsår" i gommen men annars va det okej.. så jag är lite "rädd" för dessa märgben...
 

Jag har gjort

Skrivet av  Ida & Toritrollet
som så att jag fått tag i HELA lårben med ledkulor och allt som hundarna har fått tugga på i kanske en vecka. Därefter har jag bytt ut dem, detta då jag tycker att färska märgben börjar lukta skunk ganska fort.

Då minskar man risken för att de ska få lös flisor vid brottkanter o dyl. Självklart KAN oturen vara framme men jag anser inte att den risken är större med ben än med någonting annant, har en bekant vars hund fick en pinne genom gommen då han lekte i skogen och sånnt vägrar jag försäkra mig om att det inte händer förutsatt att det inkräktar på mina hundars rätt att vara just hundar.
 

Ja..

Skrivet av  Anette med M&A+Ebbe
det kanske är bättre.. om det är ett ben som inte är sågat...

Kan man ge älg och rådjursben..???

Visst kan det hända saker överallt... det va inte så jag menade.. och min hund han flyger både över stockar,sten och vatten.. så han ÄR en hund.. :-)
 

Jupps

Skrivet av  Ida & Toritrollet
älg brukar inte vara några problem. Det tuggar mina efter jakten. Hur det är med rådjur har jag inte en aning om iom att det inte skjuts i ngn större omfattning här uppe. Däremot skulle jag vara tveksamm till att det skulle funka iom att ett rå är så pass mycket mindre än en ko eller älg. Se dock till att INTE koka benen för då ökar riskerna för splittring markant.
 

Ja, allt kan ju hända

Skrivet av  HelenaD
Jag har sett hundar som dött av magomvridning efter att ha ätit torrfoder, men de flesta hundar äter ju torrfoder ändå... Fast visst förstår jag att du blivit rädd efter händelsen. Jag är orolig över det mesta som hundarna stoppar i munnen men brukar tänka att de faktiskt är hundar. Just ben är väl det mest naturliga för en hund att överhuvudtaget stoppa i munnen egentligen, så de äter de flesta sorters ben. Råa då, givetvis.
 

En tjock läderbit

Skrivet av  Stella & F
håller länge. Jag fick en ordentlig bit av skomakaren när jag hade busen med mig dit. Det var två år sedan och bushunden har inte lyckats "äta" upp den än. Bushunden är en stor schäfer och äter allt annat i en rasande fart.
 

Tack för ditt tips...

Skrivet av  Anette med M&A+Ebbe
ska kolla det nästa gång jag kommer till stan.. för här har vi inga skomakare ö.h.t... en skoaffär har vi.. men dom har väl inga läderbitar.. eller tja... kanske skulle ta och fråga iaf...:-)

Tack för ditt tips... alla tips mottages tacksamt.. tycker så synd om min leksakslösa hund...
 

Artiklar från Familjeliv