Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Plåster på näsan

Skrivet av peter 56
Jag har just nu ett plåster på näsan. Sotis och jag låg för en stund sedan på min säng och lekte. Mitt i leken tog han ett tag med sina sylvassa tänder på min näsa varpå blodvite uppstod.

Så kan det också vara att leva ihop med en tre maånader gammal hundvalp *s*
Svar
Den som ger sig in i leken...
Det var inte länge sen vår Pixel var kattunge och vi var helt sönderklösta och sönderbitna. Men man tycker ändå att de är lika underbara.
Skrivet av  B-boom
Gör man?
Jag tycker inte att det är det minsta underbart när jag blir biten. Visst det händer men underbart gulligt är det inte, iaf i mina ögon är det inte alls kul.

Å andra sidan har jag lite större modell på hundarna och skulle de i vuxen ålder hitta på att bita så blir skadorna rätt förödande, bättre att aldrig tollerera att bli biten hårt. Jag skriker som en gris samt att jag berättar med all önskvärd tydlighet att jag INTE tollererar att de är hårdhänta med mig.
Skrivet av  Ida & Toritrollet
*S*
Ja, det kanske är skillnad på en liten kattunge och på en valp av stor ras. Han bet ju inte hårt, bara busade, men tänderna (och klorna)var sylvassa. Nu är Pixel drygt ett år och har glömt allt det där med att hugga.

Dessutom skrev jag inte att jag tyckte att bitandet var underbart utan djuret i sig. =D
Skrivet av  B-boom
Även kisse
fick veta var skåpet stog. Jag tollererar inte att ngn biter/river mig just för att jag personligen tycker att det gör förb* ont och är ett otyg.

Hundarna är det bara inte möjligt att tillåta småbitas som valpar och sedan tro att de en dag kommer att komma på att nähä nu är jag stor och kan göra ngn illa så det är bäst att sluta.. Så därför tillåts det inte i några former just för att skaderisken kan bli lite väl stor, dock inte sagt att jag inte leker med hundarna dock vet de väldigt väl att jag är en rätt bräcklig typ som skriker och blir sur om man busar hårt, det samma gällde alltså för vår Grisen (kattstackaren) som provade att bita ända in till tandköttet tog stopp (första dagen), huu vad det gjorde ONT och jag vrålade rakt ut, kisse insåg sitt misstag och gjorde aldrig om det.

Nog är djuren underbara fast de har busungefasoner för sig, men det mesta av ofogen kan man bli kvitt med envishet... ;)
Skrivet av  Ida & Toritrollet
Min första...
har både bitit mig i näsan och i händerna så blodvite uppstått...det var full fart på honom och jag lät väll honom hållas lite väl mycket. Det gjorde jätteont! Både efterföljande hund och katten har aldrig fått den chansen och därmed har heller aldrig blodvite uppstått. Helt enkelt jag lugnar ner mina djur innan de blir för uppspelta och därmed slipper jag numera plåster på näsan :)
Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
Pepsi fastnade
när hon nafsade i min näsa så hon slet sönder en kant och jäklar vad det blödde de värsta var att efter en vecka gör hon om det igen men nu är alla sånna sakdor läkta och hunden betdligt lugnare vist är det härligt med en valp men nu har hon börjat bli så härligt harmonisk

lite småskador får man väl räkna med du får kanske köpa in lite fler plåster för säkerhetskull.

krama om Sotis från mig och Pepsi
Skrivet av  UlLi