Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

innekatter och balkong..

Skrivet av Sotis o Elvis matte
Har två innekatter och börjar fundera på hur vi gör med balkongen i sommar. Den är inte så stor, men den är på femta våningen! Något förslag till balkongen så de inte lyckas hoppa ner?
Svar på tråden: innekatter och balkong..

Klä in med hönsnät

Skrivet av  cammis
gjorde vi med vår balkong på den tiden vi bodde i lägenhet.
 

Bygg in den!

Skrivet av  B-boom
Men se till att bygga in enda upp till nästa balkong. Vår ena katt har redan lärt sig att hoppa och klättra.
 

näta in den..

Skrivet av  Tina
..med hönsnät!

Men gör det ordentligt för katter är bra på att klättra...
 

Vi fixade inglasning...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...gör att man dels kan använda balkongen längre på säsongen och att man kan låta katterna gå in och ut som de vill. :)
 

Varför näta in????????

Skrivet av  Kattis
Vi bodde förr på 5:e våningen och hade en innekatt.
Hon satt ofta på räcket och spanade..Gick runt på räcket inte måste man näta in???? Inte vi iallafall.
Bodde där med katten i 5 år och sommar som vinter ville hon ut och spana. Ingen fara!
 

Har inte själv varit med om det...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...men bekanta till oss har haft katt(er) som trillat ner från ca 5e våningen. Jag skulle inte vilja riskera nåt sånt i alla fall, i synnerhet inte med mina drullpellar och snubbeltassar...
 

Vi nätade in

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan
vår balkong när vi bodde på 5e våningen. Katterna satt ofta och tittade ut. På sommaren stod alltid balkongdörren öppen så de kunde vara ute även när vi var borta. Jag hade luktärtor som växte mot nätet också, fint och tydligen skönt att sova i:

http://sarnhammar.se/katt/balkong2000.asp
 

Artiklar från Familjeliv