Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så tungt idag.....*ledsen*

Skrivet av MariaPi
Hej!

Kommer ni ihåg Sigge,vår lilla chihuahua som fick åka in akut med hjärtfel på julafton.

I över två veckor har allt varit bra,han har ätit medicin,o varit som vanligt.Senast igår sa vi att tänk att han är precis som innan vi åkte in då.....

Imorse vaknade jag av samma sak som på julafton,att han satt o andades/flåsade tungt....så vi ringde in till djursjukhuset o de villa att vi skulle komma in.

Veterinären undersökte o va helt ärlig .Sigge mådde mycket dåligt,stod redan på hög dos medicin o bortde få sluta sitt jorde liv om inte jag absolut propsade på behandling.....

Det gjorde jag inte då jag redan på julafton tog beslutet om att han inte skull behöva lida....så tyvärr......

Sigge är i himlen
Svar
Nej vad trist
men du gjorde det rätta.
Skickar en styrkekram *kram*
Skrivet av  Helena
Nej!!!!!
Usch vad trist!!!!!! Skickar en kram till dig, denna sorgliga dag!
Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
neeej...
Usch vad jag lider med er!

Sigge slipper ju lida mer och han har det nog bra där han är nu...

*Skickar styrke och sympati-kramar*
Skrivet av  Tina
Tack alla....
för styrkekramar.
Jag VET att jag fattade rätt beslut,för Sigges skull,men det gör så ont ändå....*gråter*

Svårast är att hantera barnens sorg,stora killarna är 7 o 9 år o funderar mycket....7 åringen är jätteledsen.......9 åringen är ledsen fast förstår mer...(att hunden lider om den fått leva,bättre att få somna då)

2 åringen förstår ännu inte,men tjatar om Igge hela tiden....
Skrivet av  MariaPi
Stackars dig
Stackars dig, jag tycker synd om dig. Min gamla Cavalier dog ju av sitt hjärtfel i november så jag vet precis vilket helvete du just nu går igenom.

Kram!
Skrivet av  peter56
Fy...
vad trist. Skickar en styrkekram och hoppas att den hjälper lite i alla fall...
Skrivet av  Tindragull
uscha..
sänder mina tankar just nu till er & till Sigge! Han springer uppe i himelen & leker med en massa hundar!!
*kram*
Skrivet av  Petra