Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Suck, ska till vetten imorron igen..

Skrivet av Tina
Indra lyckades skära sig benet idag(det har hon gjort ett antal ggr nu i vinter) och det såg inte så farligt ut först utan jag gjorde rent och band en trasa om och trodde att det skulel gå ihop av sig självt.

Men när jag efter ett par timmar tog bort omlindningen så var skinfliken inte på plats(det är som en V-format lös flik)och det rann ut blor så fort det inte var tryck på.
Och hon hade ont..

Ingen vet har tid med oss idag men jag fick en tid hos min ordinarie vet imorron 8.50.
Och eftersom att hon ändå ska få lugnande så ska vi passa på att röntga henne, vi tjänar ju en slant på att slå ihop det!

Vihar ju haft så mycket problem med vår lilla voffa, ska bli skönt att veta hur lägert är med hennes ben.

Hon har alltså haltat på alla ben(inte samtidigt förrän nu)sen i juli, och vet har trott att det är växtvärk så hon har käkat ett antal olika mediciner och inget har hjälpt.

Fick kontakt med en tjej som hade en kullsyster till Indra, och den hunden blev nyligen avlivad för hon hade ingen brosk i knäna....och hade samma sypmtom som Indra har nu...

Dessutom så har Indra hudproblem och matvägrar, så det känns inte så hoppfullt alla ggr, och hon är bara 1 år...

Ska bli skönt att få henne röntgad i alla fall, benen är ju det största problemet.

Om ni vill se hur vi ser ut, Indra och vi andra så kan ni kika på http://www.familjeliv.se/krypin/quiniz/galleri.php

Även Chili(som vi var tvungna att omplacera)är med:)

Förresten, vet någon om man får röntgenresultaten direkt eller ska de skickas iväg någonstans??

Hon ska vara hos vetten under dagen, brukar det alltid vara så när man ska röntga?
Svar på tråden: Suck, ska till vetten imorron igen..

Röntgensvar

Skrivet av  Ida & Toritrollet
brukar man få från central avläsning (SKK) efter en vecka ungefär. Vissa veterinärer uttalar sig om hur plåtarna ser ut även om det är mindre saker som är ovanliga på något sätt och är det riktigt käpprätt så får ni säkerligen veta det på en gång.
 

men..

Skrivet av  Tina
..SKK ska inte titta på dem då jag har en blandis.

Vill bara veta hur hennes ben är, om dem är friska eller ej...

Så jag får nog veta på en gång av vetten, hoppas jag i alla fall..
 

Då får du

Skrivet av  Ida & Toritrollet
ganska så säkert svar på en gång om hur det ser ut.

Massor av lycka till, vi håller tummar och tassar för att det ska gå bra för er i morgon. :)
 

Hoppas att det går bra imorgon

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
Va tråkigt att den hund inte är frisk. Hoppas att ni får svar på era frågor imorgon.
 

Usch

Skrivet av  HelenaD
Hon är verkligen otursförföljd er lilla vovve. Vad bra att ni ska röntga henne så att ni ser hur det står till med hennes leder!

Jag tittade på era bilder och måste säga att hon var väldigt söt, i sin lufsighet :). Vad kul det var att se hur lilla Pepsi blev när hon blev hyfsat vuxen också! Jag såg ju henne på bild när hon var pytteliten valp.
 

Artiklar från Familjeliv