Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

grr

Skrivet av Kaninägaren
min kanin tuggar i sig tapeterna, jag kan inte ha honom fritt men mår så dåligt när han bara får sitta i buren =( Vill inte avliva honom men det börjar kännas som en omöjlig ekvation, lägenheten förfaller ju totalt
några tips/råd/tankar?
Svar på tråden: grr

kompostnät?

Skrivet av  oxå kanin
kan du inte göra en hage som han kan hoppa i men inte når tapeterna. Bättre än att bara få vara i buren.
Och sen bara ha honom ute när du har honom under uppsikt och då kan avleda honom.
 

Fundering:

Skrivet av  Ida & Toritrollet
Hur många som köper kompostnät gör det egentligen för dess egenskaper som just kompostnät? Tycker att var och varannan människa har mängder med kompostnät hemma om inte för hunden så för katten, kaninen, marsvinen eller ngt annat husdjur. Vad 17 gjorde man före det fanns kompostgaller?!?

Håller dock med föregående talare om att kompostnät är fullständigt fantastiskt som avskiljare i olika sammanhang, man kan bygga ihop flera sektioner så det blir större/mindre. Helbra om man frågar mig. :)
 

en sak till

Skrivet av  oxå kanin
om du inte vill ha honom kvar är det väl bättre att sätta ut en annons det kanske finns ngn som jättegärna vill honom ändå, kanske ha honom utomhus. Känns synd att du skull avliva honom om han är fullt frisk.
 

Artiklar från Familjeliv