Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur gick det för er vid andra förlossningen?

Skrivet av Åsa m. Simon-03 + bf 26/2
Hej allihop!

Jag skriver inte så ofta här, läser desto mer. Jag är lite nyfiken på hur lång tid förlossningen tog för er vid andra barnet, gick det snabbare? Jag väntar mitt andra barn i februari och sonen kommer då vara 1.5 år. Sist tog det 10 tim efter att vi kom till förlossningen och då hade jag haft värkar till och från i ca 2 dygn. Jag hoppas det går lite snabbare den här gången :0)

Mvh // Åsa
Svar på tråden: Hur gick det för er vid andra förlossningen?

läs svar

Skrivet av  Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
lite längre ner, där är vi många som berättat.....
 

du hann före ;) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

halloj

Skrivet av  Myzan & Co
grattis till magen, jag väntar min tredje och har bf 28/2 *ler*
om du kikar längre ner på denna sidan (typ strax under mitten) så ser du att samma fråga finns och den är besvarad av en massa mammor!
mina båda förlossningsberättelser finns på mina söners hemmis - www.babyfriends.nu/medlem/busbandit - du är välkommen att läsa dom!
lycka till med allt,
kramar från oss
 

Svarade inte

Skrivet av  Dellen
förra gången och läste inte heller kan jag erkänna ;O).
För oss har det varit snabba puckar från början,för att sedan gå snabbare och snabbare.Vi har dock hunnit in till BB varje gång,med en hårsmån.De flesta av vännerna som har fler barn har varit med om samma sak,att förslossningar går snabbare.
 

för mig

Skrivet av  G med Anna 0303 och Emma 0409
tog det dubbelt så lång tid den andra gången (10 tim) jmf med den första (5 tim). Enligt min bm så berodde på att vattnet aldrig gick föran på slutet den andta gången.
 

Mitt vatten har aldrig gått förrän

Skrivet av  Miko
vid krystvärkarna (5-20 minuter innan barnet fötts) och första gången gick det inte alls (tre barn).
Mina förlossningar har varit 7, 14 och 2 timmar långa från första känningen!

Stämmer inte helt det din BM sa alltså (räknar man etablerad förlossning så var de ännu kortare, ingen längre än 2 timmar och sista bara en halvtimme).

Det är nog olika det där :)
 

W 9 timmar / E tre timmar

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
Wilmer föddes 9 timmar efter vattenavgång mha sugklocka.

Ebbe föddes tre timmar efter första värk, och hela förlossingnen var så mycket bättre.

Lycka till!
 

Så här var det för mig

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
Första förlossningen tog 8,5 timme från första värken.
Andra förlossningen tog 2,43 timme från första värken.

Snabbare, visst! Men mycket ondare och hemskare med tyvärr, men däremot sprack jag inget andra gången, sprack lite första gången.
 

14.5 tim. från första värk med 1:an, 5.5 med nr2..

Skrivet av  Gafsan m. Axel & Kalle
...så för mig tog det ju avsevärt kortare tid. Annars var det ungefär lika jobbigt. Positivt var att krystningen gick avsevärt snabbare andra gången.
 

mina

Skrivet av  L.i.s.a
förlossningar har tagit 15 h resp. 4 h från etablerade värkar.
 

1:a 8 timmar, 2:a 75 minuter *imt*

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
 

Snabbare för varje barn!

Skrivet av  Coffila med tre pojkar 00, 01 och 03
1:an tog 18 timmar från vattenavgång, 12 timmars värkarbete

2:an ca 2 timmars effektivt värkarbete

3:an 45 minuter från första värken.


LYCKA TILL!
 

Med ettan så tog det...

Skrivet av  Linn v40+Neo-01 & Ronja-03
drygt 30h allt som allt! Varav fem timmar på förlossningen! Räknade då från att värkarna kom med fem minuters mellanrum... Dom var inte så smärtsamma från början men jobbiga nog ändå eftersom att dom kom så ofta...

Tvåan tog knappt 20h totalt, varav tre timmar på förlossningen! När jag började räkna starten hade jag haft förvärkar i tre dygn (mer eller mindre regelbundna). Då kom värkarna helt plötsligt med fyra min mellanrum och vart rätt jobbiga... Men dom stannade av lite emellanåt men kom som glesast med runt 20min mellanrum... Men ont gjorde dom mest hela tiden!!

Hoppas att det går lite lite snabbare nu igen... men itne mkt inte! Är lite skrajsen för att det ska gå för fort! Vill iaf ha minst tio timmar på mig att förbereda mig och i lugn å ro hinna in i tid osv. :0)
 

med

Skrivet av  Stina m. William 0306 & Ludwig 0408
William tog förlossningen 19 timmar från första värken plus att jag hade förvärkar hela dagen innan. Med Ludwig kände jag inget inte ens förvärkar, så från första värken tog det 7 timmar.
 

Stor skillnad...

Skrivet av  Mickis, med Moa & Jonathan, födda -03 & -04
Hej hej...

Det var jättestor skillnad på mina två förlossningar.

Första gången så tog det 47 timmar från första regelbundna värkarna tills hon var ute. Jag åkte in o ut på förlossningen ett antal gånger tills vi äntligen fick stanna kvar. Hade en massa smärtlindring.

Andra gången tog det ca 2 timmar från första lilla känningen tills han var ute o jag hann bara med lite lustgas.