Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nu börjar paniken växa

Skrivet av Moniquex m emma 02 och nathan 03+v12+2
hur har ni löst med att få tre barn tätt?? min dotter e född 020302 och sonen 030910.. och nu denna i juli...hur // vad ska man tänka på??
Svar på tråden: nu börjar paniken växa

Jag tycker det har

Skrivet av  Angos trio
funkat över förväntan.
Allt beror ju såklart på hur barnen är. Vi fick en väldigt enkel trea, vilket har underlättat mycket!
Det gick t o m så bra att vi någon månad efter lillebrors födelse sålde syskonvagnen. Båda tjejerna orkar gå långa sträckor så länge man tar det i deras tempo.
Personligen tycker jag att det har varit MYCKET enklare att få trean än att få tvåan. Tjejerna har varandra att leka med och kräver inte samma uppmärksamhet av mig som stora tjejen gjorde när lilla tjejen var nyfödd. Det är större chans att man får amma "ifred" nu än förra gången.
Orkar/vill man inte gå ut en dag så har tjejerna ändå någon att leka med.
Jag har fått kommentarer från flera att det måste vara såååååå jobbigt att klä på tre barn nu på vintern, men ärligt talat förstår jag inte vad de pratar om. Stora tjejen är 4 år och hon klär på sig själv, lilla tjejen är nästan 2½ år och hon klär på sig själv med viss hjälp. Den enda som inte kan ta på sig själv är lillis. Inte ens det var jobbigare än förut alltså *ler*!

Kramisar
 

Ha inte för stora krav

Skrivet av  ulrika
Det är mitt råd. Tänk inte på att du ska hinna en massa saker med hem eller med barnen. Gör det ni hinner och vill och planera inte så mycket framåt.

 

Artiklar från Familjeliv