Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

4-årskontroll

Skrivet av Kakan
Hej alla!

Efter alla års kritik och tjat om att mina barn måste gå på dagis för att utvecklas och stimuleras, var det så SKÖNT att min son på 4-årskontrollen på samtliga "test" presterade vad en 5,5-åring ska klara av! För mig och min man får han vara hur tidig eller sen han vill, vi älskar honom villkorslöst oavsett vad han kan och inte kan, men det känns så himla bra att trycka upp resultatet i ändan på mina belackare... :-) Ville bara få det sagt :-)
Svar på tråden: 4-årskontroll

Förstår dig!!!

Skrivet av  Katarina
Jag vet hur det är- har en sådan där läkare som får en kekymrad rynka i pannan när hon hör att mina barn inte går på dagis.
Jag har fått göra en massa extrakontroller- som alla har visat sig onödiga.
Sisst var det för lite detaljer på 5,5 åringens teckning. Han hade ritat 100 tegelstenar i olika färger istället för olika saker på sin teckning.
Sköterskan var helt förbluffad och förstod ingenting.
Och min flicka som alltid har varit hemma läser som en vuxen redan.
 

min envise son..

Skrivet av  trollet
vägrade absolut att rita en huvudfoting. Han ville rita en sten. Sen kunde de tjata sig blå. Vi var där en gång till för detta. Då hade han ritat fina gubbar hemma, men väl där kom han ihåg sina stenar. Samma visa igen. Tills jag försökte med:
- Kan du inte rita armar o ben på din sten.
Jajjemänsan, det var inga problem. Stenen fick i farten både snopp, kalufs, öga, näsa, mun, öron. Men det var dock en sten, inte att förglömma. Dom är för roliga.