Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

:o)

Skrivet av Bibbi
Tyckte det var så roligt, så jag måste ta upp det.

De är lessa på städning o dyl på 4Barn+, och så skrev en tjej "Ock sen får man höra. Vad har du gjort hemma idag då ? *strypa*".

Precis som jag känner!

Min man frågar varje dag vid middagen "Vad har ni gjort idag då?! Följdfråga "Har ni varit ute då?" Att gå ut är prioritet ett i hans värld. Jag kan tycka att en långsam promenad, med lite lekstopp, till eller från Öppna (tex) är tillräcklig utevistelse, när det är en mulen och regnig januaridag.
Och inte räknar man upp, jo, jag har dukat fram, dukat av, plockat disk, lagat mat, tvättat, hängt tvätt, lagt in tvätt, hjälpt barnen när de ropar 211 gånger osv...för det är ju inget kul!

Så jag har irriterat mig över dennna dagliga fråga! Så här om da´n fick jag nog och sa: "Det känns som du kontrollerar mig, när du frågar vad vi har gjort varje dag!!"
Och vet ni vad?!!
Han vill bara veta vad vi har gjort - för han är avundsjuk på oss som är hemma och nyfiken på vad vi haft för oss! Ingen kontroll där! Bara rent intresse! Stackars bubben! :o)

Så kan det vara! Så nu kan jag lugnt försöka återberätta det som betyder nå´t! Tex om nå´n av de har sagt nå´t skojjigt, ritat nå´t märkvärdigt, lekt nå´t roligt, varit hjälpsamma och underbara osv!

Hur har ni det?! :oD
Svar på tråden: :o)

Känner igen scenariot!

Skrivet av  Morrhoppan
Fast jag har märkt att han suckar lika uppgivet när jag frågar hur hans dag varit... För mig känns det lite spännande med att han varit ute och jobbat, träffat människor osv och jag hör gärna på hur hans dag varit. Han i sin tur undrar hur min dag varit och med en suck svarar jag "som vanligt". Skillnaden är att "som vanligt" är inte vanligt för honom.
Ska komma ihåg att berätta för honom idag om att sonen och jag pratade om grönsaker och jag nämnde majs. Förnärmat tittade han på mig och sa: "Den är ju GUL!" som om jag inte var riktigt vid mina sinnens fulla bruk. :-) Sonen har koll på färgerna i alla fall...
 

Samma sak här :-)

Skrivet av  Emmanuelle
Varje kväll när vi äter middag så frågar min man vad jag har gjort under dagen. Jag har också uppfattat det som att han vill kolla så att jag gör "det jag ska", det vill säga hushållsarbete å sånt :-) Jag rabblar således upp alltihop om tvätt, strykning och städning.

Jag tänker kanske inte så mycket på att berätta roliga saker.
Men faktum är att han frågar nog för att han är intresserad av vad jag och vår dotter har hittat på. Att jag inte har fattat det!

Själv så frågar jag ut honom om alla detaljer på jobbet. Tycker det är spännande.
 

Skönt!

Skrivet av  Bibbi
Skönt att vi är fler "trögisar"!
Vem vill höra talas om hushållsarbete??!! ;o)
 

har det tvärtom

Skrivet av  opi
Så lustigt. Min man tycker att jag är galen när jag "släpar ut barnen i ruskväder" om jag känner att vi behöver luft även om det inte är 30 grader och sol. Att vi "ränner" på öppna förskolan och annat tycker han åxå är lite onödigt. Han skulle inte reagera alls om vi satt hemma i flera år utan att göra nåt!!!
 

Artiklar från Familjeliv