Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

8 juni bär det iväg till Gbg för Minnas hjärtop.

Skrivet av Mamma till D-98 & M-03
Idag kom ett brev från Gbg. Den 9 juni ska vi skrivas in för Minnas hjärtop. Eller det är ingen op egentligen. De går in via ljumsken och ska täppa till ductus som är öppen, men hon ska sövas med narkos. *nervös*
Vi fick höra "i slutet av sommaren" skulle vi dit. Huxflux kom ett brev med datum. Vi ska bo på Apple Hotel som är barnvänligt m lekrum o lekplats utanför. Tv,dusch o micro finns på rummet.
Jag är trots ALLT nervös så jag kan inte sova....min lilla plutt ska sövas ner!!!! *suckar sorgset* Struntar i att alla säger "det är inget stort ingrepp" det ÄR stort för OSS.
Både jag o sambon har gör-svårt att sova borta. Och Denise med, men det går nog!!! Vi ska ta med oss en liten bärbar dvd-spelare + nya filmer till Denise hon kan ha på rummet. Sen finns det ju lekrum...och gård....Jag kommer nog mest finnas med Minna, så sambon tar Denise. *hon blir rastlös*
Allt kommer nog att gå bra...
Svar på tråden: 8 juni bär det iväg till Gbg för Minnas hjärtop.

Ang.apple hotell

Skrivet av  Muminmamma
Det är inte så bra som det låter. Vi var nere i G-borg i April och bodde på Apple. "lekrummet" är en liten skrubb utan fönster och inte alls lekvänligt. Dessutom var det ostädade rum och på de tre dagarna som vi var där var det ingen som städade matsalen eller torkade borden. Vi klagade på sjukhuset och fick veta att det var många som hade klagat före oss. Du kan ju kolla om det inte går att få bo någon annanstans. Det finns andra billiga hotell som ligger bra till. Vi ska i alla fall INTE bo där när vi åker ner i höst.
 

Bra att veta

Skrivet av  Mamma till D-98 & M-03
så man inte får en chock då. Vi har inte råd att bo på hotell vi betalar själva. Vi kommer inte att vara på detta hotell mycket dagtid nu när vi vet. Ska kolla upp om det går att bo annanstans, men det verkar kärvt redan nu...självklart alla vill bo nån annanstans.=)
 

Inte apple ..inte med barn

Skrivet av  maria
inte ens bara vuxna , Billigt dålig smutigt dåligt läge visst nära östra sjukhuset men men ,
boka något annat om inte avd kan hjälpa er till roald mc donals hus så ring gbg turist och be om hjälp . finns som mummin skrev mycket bättre Det är jobbigt som det är med sjukbesök då ska man bo trevligt o lungt inte tre meter från e 20 ,,
 

Får väl se

Skrivet av  Mamma till D-98 & M-03
vad det blir. sambon ska ringa mån. Vi kommer, som det ser ut just nu, bara sova där i så fall. Vi kommer annars vara på sjukhuset tillsammans eller ute. Finns ju alltid nåt sätt att driva tiden på. Jag är ju van vid lite sömn nu när stumpan är uppe nattetid och vaknar kl 04....
Det är ju "ett litet ingrepp" så vi är hemma eft 4 dagar. (vi bor så långt bort) Fast det är ett litet fel på hjärtat är det ändå ett fel. (("skönhetsfel" skulle dock inte jag kalla det. =)) Jag själv höll på att dö pga ductus vid 10 mån ålder. Det upptäcktes av en slump och jag akutop.Sen att de op på annat sätt har inte m saken att göra.Nu söver de ner o går in via ljumsken -- men barnet är ändå under narkos.
Minnas hade inte heller upptäckts om inte jag trugat få u-ljud. De fixar det ju inte om de inte måste...alltså är det nåt som måste fixas för att hon ska kunna må bra. =)
Håll tummarna för mig. Kram
 

Håller med de andra...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..o nu ringer du till Eva dvs avdelningsföreståndaren som fixar detta på avd 323 o ber dem sätta upp er på Ronalds..du måste påpeka att Ni har ett syskon med ner..Men ha i beaktinig att det finns andra familjer som bor på Appel o kan ha varit länge på Östra o väntar på RMDplats..de vill ju ha RMD till för dem som behöver vara på sjukhus längre tid o genomgår mycket mera....
O sedan ska du bara veta att Ni blir inte längvariga på sjukhuset..som vi blir..
Låter hemskt men om jag ska lugna ner dig lite så är idag Ductus ett sk skönhetsfel på hjärtat eftersom de kan räta till det snabbt o smidigt..de går antagligen bara in med en fibertråd o blåser upp en liten lapp som lagar hålet som är...De öppnar inte bröstkorgen längre...
Jag tror att er vistelse blir bara 3-4 dagar lång om allt går bra..O vad gäller boendet annars så bo på Appel o tillbringa all tiden på avdelningen ihop..det finns bättre lekmöjligheter för Denise o Ni har bättre tillgång till att laga er egna mat i köket...o sov bara på Appel...
Att ta in på anat hotell själv är inte så vidare bra eftersom det blir en kostnad Ni får stå för själva.Men har Ni däremot vänner eller släktingar i Göteborg kontakta dem o bo hos dem om det går då....
Vi är just nu hemma på permission o ska in till ALB imorgon kväll igen..o genomgår undersökningar inför en ev ny operation..O antar jag så lär den bli av och vi blir på avd 323 an i Gbg i mer än 3 veckor=( eftersom det kan bli klaffbyte=(
 

vet allt detta redan

Skrivet av  Mamma till D-98 & M-03
om att det tar 4 dagar o det är ett enkelt ingrepp och att de inte öppnar bröstkorgen! Men som jag skrev; det är stort för OSS.

Sjukhus o läkare har vi oxå haft mycket att göra med - jag har astma o stora tjejen har astma o krupp, så vi har åkt in en del akut o fått "andats". Lika tråkigt varje gång.

Vi har troligen inget större val vad gällande apple...ev. kommer vi inte vara där mycket förutom nattetid.

Hoppas det går bra för er.
 

Ps!!Kanske ni ä kvar när vi kommer? =)

Skrivet av  Mamma till D-98 & M-03
kanske ni är kvar på sjukan när vi dyker upp. Hi,hi.
 

Tror inte det=(

Skrivet av  Mimmi & Zacki
Sitter just nu hemma med en sjuk Zacki=( Fick ringa återbud idag=( GRR men ska ringa imorgon igen o få ny tid....
 

Artiklar från Familjeliv