Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mums!! Nybakat bröd....0 vilda barn

Skrivet av Mamma till Denise 98 och Minna 03
Gjorde bröd i lergrytan för första gången igår. MUMS säger jag bara!!!!
Och nu till nåt helt annat - min stora tjej är HELVILD just nu. *morr* Är det sol ute går hon INTE ut, man får tvinga henne....är det regn kan man inte få henne stanna inne!! Och idag har hon krävt 110% och varit högljudd o hoppig till tusen....
Skönt att sambon har semester nu i 2 v.
Nu ska vi iväg o köpa ny skrivare till datorn ---- efter 6,5 år med den gamla!!!
Kram
Svar på tråden: Mums!! Nybakat bröd....0 vilda barn

Känner igen det där!

Skrivet av  Emmanuelle
Vår dotter har varit totalt omöjlig idag. Hon är helt stollig! Nu ska jag gå och försöka få henne att varva ner och sova.
Men nu har min man äntligen också semester, så nu blir det lättare i fyra veckor framåt.
 

Har du lust.....

Skrivet av  Torhill m.Niklas,Ida&Tiril
å dela receptet med dig?? ;0)
Har haft ett innan,har aldrig provat det och vet inte vart det tog vägen *S* jätte tacksam!

Kram!
 

RECEPT!!!!

Skrivet av  Mamma till Denise 98 och Minna 03
Ja men självklart!!
smula 25 g jäst i bunke. Värm 5 dl vatten + 0,5 dl olja till 37 grader. Häll detta på jästen och rör om tills det löst sig. Häll ner 2 dl vetekli+ 2 tsk salt + typ 1,2 l mjöl (special). Rör om tills degen släpper bunken. Låt jäs u duk i 60 min. Under tiden lägger du grytan i vatten.
Efter 60 min tar du upp grytan, oljar in den, även lock. Häll på 1 dl mjöl på degen och knåda in det, detta går utmärkt att göra I bunken. Ta upp degen, lägg den i grytan, nagga m gaffel. In i ugnen, längst ner på galler. Vrid på ugnen 200 grader, lät gräddas i 60 min. Ta ut brödet, stjälp upp det och linda in i bakduk, låt svalna. MUUUUMS!!!!
 

Tusen tack!!! *imt*

Skrivet av  Torhill m.Niklas,Ida&Tiril
 

Artiklar från Familjeliv