Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Slut på föräldrarledighet,men kanske hemma 100%

Skrivet av Mamma till Denise 98 och Minna 03
Jag jobbade ju 3 kv per vecka på ett ställe. (Lokalvård) Jag var sjukskriven hela graviditeten oxå. Igår skulle jag börjat jobba igen, men i förra veckan då jag kontaktade dem visste de NOLL. Vaddå föräldrarledig??
Igår ringde de upp igen, visste lika lite...visste inte vem som vickade för vem....
Jag blev arg. Jag blir utmanad när saker strular. Jag åkte igår kväll ner till jobbet och mötte där MIN vikarie. Hon visste att hon var vikarie för mig sa hon. Hon skulle ringa kontoret idag och fråga vad de sysslar med, för om hon fått det där stället som fast jobb så visste hon inte om det.
Och min kollega jag jobbade ihop med fick kontoret inte tag på, de undrade varför. Tja, jag fick reda på att hon har SEMESTER och även BYTT mobilnummer. Antingen leker de på kontoret dumma för de inte vill ha mig tillbax eller så är de enormt korkade!! Iofs är min så kallade arbetsledare fd alkoholist så vem vet, kanske hon supit till...*ler syrligt*
Hur som helst så kläcker sambon ur sig igår att "säg upp dig helt istället, var ledig i 2 år eller så" och menar att hans 2 lönelyft nu täcker ändå min lilla lön jag brukar få. Jag borde blitt jätteglad, men blev LIVRÄDD. Jag har alltid haft nån anställning sen 16 års ålder, även om det bara varit nån timme här o där. Jag sa att jag får se hur detta artar sig, jag vill ha tillbax det. MEN istället för 3 kvällar jobbar jag då bara 2 kvällar, hi,hi. Min kollega som är på semester sa att hon gääääärna tar en kväll extra.
Detta skulle passa mig så jag hoppas nu på att det fixar sig.
Hm - sambon som sa ett år sen att vi hade det skralt och inte råd med dittan o dattan säger nu att vi har det bra o jag kan sluta jobba....Tänk vad saker kan förändra sig fort....(åt andra hållet då oxå)
Kram
Svar på tråden: Slut på föräldrarledighet,men kanske hemma 100%

Det låter väl underbart!!

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
Tänk vad skönt att kunna vara hemma på heltid tills Minna är 3 år.
Extra skönt nu när Denise börjar skolan och det medför en massa extra saker.

VARFÖR vill du jobba 2 kvällar/vecka? Ger det någonting? Jag kan visserligen förstå att det kan vara skönt att komma iväg lite och göra något EGET, men jag tänker på din lilla rygg gumman...

Själv har jag äntligen kommit till ro med att jag ska vara hemma på heltid till Klara börjat mellanstadiet. DÅ ska jag antingen plugga någonting eller försöka hitta ett ENKELT jobb ett par timmar/dag.
Jag längtar verkligen INTE tills det är dags att börja jobba. Fast lite pengar till hade inte varit fel...
LYCKA TILL hur det än bli. Hoppas de skärper till sig på jobbet nu!!

 

Tja,

Skrivet av  Mamma till Denise 98 och Minna 03
vet hur svårt det var att få ett jobb förr när jag sökte så det känns enormt bra att ha en fot inne!! Två kvällar i veckan är eg. inget. Det är typ 5 tim/veckan. Det är ok för mig o ryggen.Och om jag jobbar så , jobbar jag så i flera år till. Alltså behöver jag inte sen stressa på och superleta efter ett jobb. De flesta jag läst om nu under ledigheten (typ 30 st via nätet) kräver egen bil o körkort (har inget)och är typ mellan 4-8 h/dag.
Så jag vill behålla jobbet. Inte för att komma iväg och "göra eget" för det gör jag ändå väldigt mycket hi,hi, jag åker iväg varje helg ensam och gör något. Och ofta på efm när K kommer hem. Utan för att det känns bra för mig bara.
Kram