Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

HJÄLP MIG MED MINA TANKAR OM BOENDE!!

Skrivet av Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
VI bor i en mysig "by" utanför en mindre stad. Trivs utmärkt här och har verkligen inga planer på att lämna byn.
Alexander går i skolan här och trivs väldigt bra. Molly ska börja skolan den 23 augusti och hon har lyckats lära känna några av sina bliviande klasskamrater redan.

Problemet är att vi bor så otroligt trångt. Det var ganska litet redan när vi flyttade hit, men då hade vi ju bara 2 barn i familjen. Nu är det 3 barn och det är nästan olidligt. Speciellt för mig som är hemma på heltid med barnen. (JAg ska vara hemma ett bra tag till!)

Vi har letat större hus och tittat på JÄTTE många hus, men de är VÄÄÄLDIGT dyra här eftersom det är en populär tillflyttsort.

Nu idag hittade jag ett PERFEKT hus för oss. BÅde vad gäller prisläge och storlek. Allt är renoverat och fint och trädgården ligger bara på 750 m2.
KRUXET är att det inte ligger i denna byn. Barnen skulle alltså få byta skola.
Vad gäller Mats jobb blir det lika långt dit som hör ifrån.

HJÄLP!! Jag vet varken in eller ut.

Jag tror jag ska börja med att besöka den byns skola för att se om jag kan få någon bra känsla över det hela.

Jag vill nog bo kvar i denna byn egentligen -även om vi inte känner så många- men jag inser att vi aldrig kommer att hitta något hus som passar oss i storlek och prisklass. Så länge jag är hemma har vi inte råd med 2½-miljons villorna och det är ju NU vi behöver större hus.

Jag vrider och vänder...Vill inte göra något dumt för barnen.

HJÄLP mig med lite tankar och idéer!!


Svar på tråden: HJÄLP MIG MED MINA TANKAR OM BOENDE!!

Hm

Skrivet av  Bibbi m Juni 0307 + 3 söner
Vi är egentligen i samma situation.
Vi bor trångt. 6 pers. 110 kvm. Större hus är jättedyra här, minst 3 miljoner.

Vi väljer att bo kvar.
Vi trivs jättebra i området och huset har ett jättebra läge med härlig kvällsol!
Barnen trivs och har många kompisar som också varit hemmabarn länge.
De två äldsta barnen har iofs börjat prata om större hus och egna rum, men vi försöker bo kvar ett tag till. Får försöka "göra rum"...

Men om ni vantrivs i huset, så tycker jag nog att ni ska flytta! Barn brukar anpassa sig snabbt, lättare nu när de är små.
Jag flyttade själv mitt emellan terminerna i ettan, och det gick jättebra!

Det var mina tankar! :o)
 

Jag tycker

Skrivet av  Mamma till Denise 98 och Minna 03
du ska flytta om du vantrivs.
JAG trivs i vår LILLA trea, vi är 4 pers. så vi flyttar inte. Hi,hi. Men MÅÅÅÅÅNGA andra tycker att vi ska flytta....
 

Artiklar från Familjeliv