Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

KOM IHÅG ATT INTE BRY ER...

Skrivet av Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...om att ödsla vare sig tid eller skrift på de somkommer in hit och föröker förpesta vår sida.

Denna sidan är INTE till för att disskutera för och emot dagis. Det finns ett annat ställe för det.

Här ska vi ju byta erfarenhet och ge varandra tips och råd.

Elisa har eldat på rejält här, men det kan hon kanske göra någon annanstans i fortsättningen...

VI som är här har ju redan valt att vara hemmaföräldrar och det är ett val vi valt frivilligt och med glädje.

Se till att behålla den trevliga stämningen vi fått till sedan vi bestämde att vi inte skulle svara på trollens inlägg.
Svar på tråden: KOM IHÅG ATT INTE BRY ER...

Jag heter Elsia

Skrivet av  elsia
och jag är inte ett troll. Varför är ni så snara med at kritisera arbetande föräldrars val, men blir helt hysteriska om någon ger er svar på tal?
 

För att vi inte disskuterar...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...en massa blaha här inne. Sedan är det kanske inte OK att dra alla över en kam.
Det finns de hemmaföräldrar som är ARGA på icke-hemmaföräldrar, men den debatten tar vi som sagt inte HÄR.
Detta är till för HEMMAFÖRÄLDRAR, de som ska bli eller de som stödjer hemmaföräldrarna.

 

Vadå blaha?

Skrivet av  elsia
Är jämställdhet blaha? Det är då en inställning som inte jag delar. Och som sagt var, det var Nora och co som började gnälla på de fasansfulla arbetande mödrarna. Förresten vem är du att bestämma vad folk får skriva om härinne?
 

Jag tror det var Göran.P...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...som gav mig tillåtelse. Han är ju så otroligt Hemmaförälder-vänlig...Eller var det kanske någon annan?
 

men varför är du här

Skrivet av  hemmamamma
du jobbar ju och är ingen HEMMAFÖRÄLDER som känner ditt barn och visstas 24 h/dygn som vi gör, gör aktiviteter som vi,
diskutera gör man väl bara om man tycker att det som startas är vettigt.
 

Jag hoppas att det är OK att

Skrivet av  Linda m Alva 03
skriva här även om man inte är hemmaförälder, men bra gärna skulle vilja vara det?! Jag känner så igen mig i alla era tankar och inlägg och min plan har tidigare varit att jag skulle vara hemma lääänge med mina barn (min egen mamma var hemma tills jag var 7 och det var suveränt), men nu har det inte riktigt velat sig så, men jag och min man jobbar totalt 140 % tillsammans och det känns rätt OK, så bra det kan bli just nu.
 

Man tappar lusten

Skrivet av  Loppan
att läsa här när det finns vissa som kritiserar allt som vi på den här sidan vill jobba för... När det finns egna snack för för/emot dagis etc kan man väl hållas där? Håller helt med dej Åsa! Ha en bra dag!
 

man varför ska dagis dras in i det hela?

Skrivet av  emelie
OM man vill diskutera hemmaföräldrar, så ska man väl hålla till på hemmaföräldrarsidan och inte prat om för eller om förskolan.

Jag är hemmaförälder som vaken är för eller emot förskolan så där är jag inte intresserad av att diskutera.
 

Artiklar från Familjeliv