Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Man häpnar

Skrivet av elsia
Är ni verkligen vuxna människor? Man undrar verkligen. Nej, jag är inte sur och bitter över mitt val att arbeta heltid. Ja, jag har lika bra kontakt med mitt barn som ni har med era, tro det eller inte. Ja, jag och min man tar lika mycket ansvar för barnen vilket jag anser gynnar både min familj och samhället i övrigt då vi visar att både mammor och pappor är lika viktiga för barnen.

Jag respekerar era val, då får ni lov att respektera mina. Jag är vare sig bitter eller egocentrerad och jag betackar mig för så barnsliga påhopp.
Svar på tråden: Man häpnar

Välkkmmen till för o emot förskola/dagis

Skrivet av  Amelie på besök
under dagis/förskola. Där diskuterar man det som du vill diskutera!
 

Välkommen alltså! imt

Skrivet av  Amelie på besök
 

Ja, det är nog så

Skrivet av  elsia
tack för inbjudan Amelie. Men det var hemmaföräldtrarna själva som tog upp det förkstliga med att sätta barnen på dagis, det var därför jag började diskutera här. Men det borde man ju ha förstått att det är lönlöst. Efter bara några timmar har man bestämt sig för att jag tjänar dåligt, är ego och bitter och inte tar hand om mitt barn på något bra sätt. Ja herreminje...
 

elsia...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..man blir verkligen inte glad då man läser dina inlägg...
Man får ju bara negativa vibbar då man läser dem...
Ska man respektera varann så ska man väl även respektera de som håller till här på denna sidan...
Det går ofta troll i detta forumet o dessvärre olyckligtvis! råkade du bli ett...eftersom Du råkade plumpt uttrycka dig...
Mitt liv vill du nog aldrig leva...o den historian jag besitter skulle du troligtvis inte ha pallat...

Ett råd, prata inne om dina dagis relaterade frågor i det forumet, men inte här...
Jag respekterar dig o ditt liv o det enda jag begär att man inte ska få bära hundhuvudet för att man vårdesätter sitt liv o sina barn före arbete o pengar, som många av oss här gör....dvs man vhar valt att bli hemmaföräldre på heltid...
Kort resume ur mitt liv...Hade en son, hade ett underbart arbete,sonen på dagis fulltid eftersom jobb o pengar var viktigt, en olycka hände, sonen dog, livet tog slut, fick sparken, fick chocken då jag upptäcker att jag är gravid dagen efter begravningen, får livslusten tillbaka men pengajakten är inte allt för det värdefullaste jag har är mina barn.....
O inte fasen lämnar du över din plånbok till någon annan i vanliga fall, eller gör du????Jag gör det definitivt inte....barnen går före min karriär o pengar....
 

Ursäkta att jag frågar men....

Skrivet av  Mamma till Minna 03 och Denise 98
Jag har missat lite om dig....hur många barn har du? Hur länge har du varit hemmaförälder?
Bara nyfiken.
Själv har jag 2 barn och varit hemma i 7 år snart, men jobbat kväll 2-3kv/vecka i 5 år.
Vill bara ha lite mer "kött på benen".
 

Artiklar från Familjeliv