Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan hemmaföräldrar!

Skrivet av Loppan
Vad sysslar ni med en sån här regnig höstdag? Kom själv hem från en släktbegravning i går morse och håller ännu på att reda upp efter tornadon som dragit fram i huset då jag var borta. Sedan ska det fixas kållåda till middag. Spännande, för jag har aldrig lagat själv utan bara ätit sån som andra lagat. Ikväll ska jag fortsätta på kudden jag broderar åt äldsta dottern till julklapp och fundera på hur vi ska ordna minstingens kalas på lördag. Då fyller mitt lilla Anna-troll fyra år! Nu är hon definitivt inte mammas lilla baby mer!... Snyft!
Svar på tråden: Hejsan hemmaföräldrar!

Hej :0)

Skrivet av  Torhill m.Niklas,Ida&Tiril
har inte skrivit så mycket här,men kommer nog göra det mera *S*

Jag har varit på en liten promenad till affären med dom 2 minsta,sitter nu med en kopp te och väntar på at stora flickan skall komma hem från skolan.
I kväll blir det å mysa framför tv.
 

Ojdå....

Skrivet av  Mamma till Minna 03 och Denise 98
släktbegravning o tornado....hm...det var inte illa må jag säga...här har vi det bara bra med öf och vänner....min minsta leker en liten stund varje dag med sin jämngamla kusin som väntar på dagisplats -- båda älskar det. Stora tjejen går ju på 6-års och ska ha innejympa i morron för första ggn...hon är lite nervis för det...hi,hi.
 

Dagens akiviteter:

Skrivet av  :: tösen :: m Otto 030122
Först iväg till mormor med sonen så att jag kunde gå till tandläkaren. Därefter lunch hos mormor. Sen körde vi hem och sonen sov middag medan jag fixade tvätt, kollade posten, plockade och vilade en liten stund. Sen fikade sonen och jag tills maken kom hem från jobbet. Därefter övade maken och jag på musiken vi skulle spela och sjunga ikväll för syföreningen som hade möte här i vår lilla by. Efter vår lilla konsert i kyrkstugan fikade vi med syföreningstanterna samt var med på deras chokladprovning (mums!) innan vi gick hem där mormor nattat sonen på egen hand för första ggn och det hade gått bra :-)
 

Åh, jag längtar...

Skrivet av  Emmanuelle
...efter tid att brodera. Hinner aldrig med det. Förr broderade jag när jag satt framför TV\'n, men jag tittar aldrig på TV längre. Och det är ju svårt att brodera vid datorn :-)

Idag har vi bara varit på kyrkis, men igår var vi på Ge-Kås i Ullared. Jag köpte ett par Mumin-gummistövlar åt dottern - jättefina! Ja, sonen får ärva dom sen förstås.
 

Det är ju för dumt

Skrivet av  Loppan
det där att inte kunna (hinna!) brodera framför datorn! Det är väl den enda nackdelen med att surfa på nätet! För här finns ju alltid så mycket mer intressant än programmen som visas på tv! Nu håller jag på att brodera en kudde åt dottern och mönstret är färdigt påtryckt så det går undan fast det blir så sällan man tar sej tiden att sy!
 

Artiklar från Familjeliv