Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej alla hemmaföräldrar!

Skrivet av Jenny 3+1 bf 11/2
Har läst de senaste inläggen i en ganska hätsk debatt. Personligen tycker jag att det är lite tråkigt med en sådan debatt, eftersom min uppfattning har varit att denna sida är till för att utbyta erfarenheter kring hemmalivet... Alltså, ge varandra tips på aktiviteter, stöd osv. Tråkigt om denna bild inte går fram, att vi ger sken av att bara totalt hänge oss åt våra barn, utan egna intressen eller ambitioner. Jag tror ändå att de flesta av oss här inne har någon form av eget liv, och att de flesta har en partner som stöttar och tar ansvar för familjen.
Nåväl, hoppas att ingen har tagit så illa upp att de slutat läsa/skriva på denna sida.

I dag har stora pojkarna lov från skolan så vi ska gå ner på öppna förskolan hela högen! Pust..
De är jätteintresserade av vad Sebastian och jag tar vägen på dagarna när de är i skolan.
Annars skiner solen för första gången på tusen år (känns det som..) så vi kanske tar en utflykt till skogs, om vi orkar.
Vad ska Ni andra göra idag?
Svar på tråden: Hej alla hemmaföräldrar!

Har en

Skrivet av  mamma c m 3
förkyld liten hemma som inte är på så strålande humör. Men vi har fint väder så även vi ska gå ut en stund bara för att andas frisk luft. Sedan ska vi in och mysa med en påse bulle och kaffe och varm choklad.

Det var längesedan jag skrev här inne men det beror mer på tidsbrist. Kanske någon kommer ihåg mig :-)
 

Vi harklar och hostar...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...och idag har jag 2 av 3 barn hemma. Alexander hade så ont i halsen i går kväll att jag inte ens brydde mig om att väcka honom imorse. TUr var ju det, för han mår inte alls bra idag.
Själv är jag också ganska kass även om det börjar bli bättre.
Klara, Molly och Mats har inte blivit sjuka ÄN. Det är väl bara en fråga om tid...

Vi ska KANSKE gå ut en stund i trädgården i eftermiddag. Något annat blir det inte eftersom vi inte är 100% friska. Eftermiddagsfika tar vi på en filt i solen.
 

Här är det också lov...

Skrivet av  Sussi m Maja + 6 till...
från skolan. Maja och jag har varit på babaycafé, pojkarna har varit hemma med pappa. Solen skiner här också, så vi blir nog ute hela dagen. Ikväll ska jag jobba, och William ska till mormor och sova över!
 

Har varit.....

Skrivet av  Torhill m.Niklas,Ida&Tiril
och shoppat lite.
Skall snart fiksa middag sen på prommis till postkontoret å hämta paket från H&M :0)
Höstlov har vi här nästa vecka,eller vi har fleksibel höst lov,så dåttern tok sitt lov 1 vecka efter dom började,för då åkte vi en vecka till Kreta
 

Flexibelt höstlov?

Skrivet av  Sölvi med 6 barn
Betyder det att hon nu får gå i skolan när de andra har lov?
Vi har höst lov sista veckan i oktober, men barnen har ju redan haft en vecka i Norge också....
 

Jepp.....

Skrivet av  Torhill m.Niklas,Ida&Tiril
man kan ta den när man vill :0)
Så nesta vecka har några ledigt mens andra är i skolan *S*
Här på Nærbø testar dom ALLT nytt
 

Har gjort gubben min sur idag

Skrivet av  Loppan
för jag har storstädat i hans garage! Garaget har varit proppfullt med "saker som kan vara bra att ha någon gång..." Men den här vintern SKA jag ha bilen under tak så jag började igår med att sortera skrot lite försiktigt. Idag har röken ur min bränntunna legat tjock över bygden men nu har jag bilen inomhus! Flickorna har haft lekis på förmiddagen och nu är pojkarna på ungdomsgården i byn. Är själv så trött efter dagens arbete att jag längtar efter att få lägga mej och SOOOOVA!
 

Artiklar från Familjeliv