Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nyfikna grannar!

Skrivet av Nattugglan
Är så jävla trött på våra grannar alltså. Vi bor i ett hus med 11 lägenheter. Vi har bott här ganska många år och i början bodde det nästan bara folk mellan 20 och 40 år. Det var skitkul då, en underbar sammanhållning.

Men folk flyttar av olika anledningar och det flyttar in mer och mer äldre kärringar. Nu bor här nästan bara äldre änkor som inte har något att göra på dagarna än att springa runt och skvallra. Man hör hur det kacklar på utsidan om allt och alla när dom samlas för att gå ut och gå med sina jävla gåstavar.

När jag och min son ska gå ut och gå vilken tid på dagen det än är så är det en tant som alltid öppnar dörren ochstoppar oss för hon vill alltid klaga på vädret eller att någon stört henne.

Imorse vid niotiden gick vi ut och skulle gå en sväng och jag råkade kika upp i grannens fönster på andra våning och där står en tant och tittar på oss bakom sin gardin i endast underkläder och ser helt yrvaken ut. Den grannen kan vara jättetrevlig att prata med om man stöter på henne ute men hon står alltid och tittar bakom sin gardin i sitt kök. Jag brukar vinka på henne ibland men då backar hon precis som om hon tror att jag inte ser henne.

Och ni ska veta det att dessa tanter dom håller ihop. Grannen under oss har fest kanske 1 gång på 2 el 3 mån och oftast aldrig så högljudda. Men har en tant inte kunnat sova den natten så har inte dom andra det heller. Dom brukar haffa en dagen efter för att få en att gå med i deras pakt och klaga på festprissen. Men eftersom vi oftast inte störs av lite musik under oss så brukar jag säga att vi inte hört så mycket så det stört. Och så brukar jag även säga att dom ska knacka på och prata med den det berör. Men det har aldrig hänt för det vågar dom inte. Det är roligare att snacka bakom ryggen istället och dricka kaffe.

Vi gör allt för att hitta ett annat ställe att bo på. För här står man ju inte ut länge till.
Svar på tråden: Nyfikna grannar!

usch vad jobbigt :(

Skrivet av  mamma till denise 98 o minna03
hoppas ni hittar ett nytt ställe snart då.
Kram
 

Artiklar från Familjeliv