Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad ska ni göra idag?? imt

Skrivet av mamma med 2
..
Svar på tråden: Vad ska ni göra idag?? imt

Idag...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...har jag och barnen plockat ner allt pluttrigt julpynt tillsammans hela förmiddagen. Nu är det bara ljusstakar och julgranen kvar. Det får vara till helgen tycker vi.

Vi har lekt med lera under förmiddagen också och så har vi hunnit äta frukost och klä på oss samt ta ett litet mellanmål.

Jag har satt igång en tvätt maskin och kör gårdagens tvätt i torktumlaren.

Just nu sover minstingen middag och de 2 äldre pysslar med papper, tejp, pennor och saxar.

Jag ska snart gå och sätta mig och skriva ett brev till min väninna.

Maken jobbar bara halv dag idag så när han kommer hem ska vi stuva upp en massa saker på vinden och sedan ska vi grädda våfflor och låtsas att det är våren som kommit!!
Solen skiner in på vår inglasade altan och gör den varm och skön. Vi kommer att sitta där ute och äta våfflorna om det fortfarande är varmt då.

Sedan kommer vi att vara ute en liten stund. Kanske de 2 stora kan cykla en runda mendan vi andra går respektive åker vagn.

SÅ ser vår slöa och sköna dag ut!! Vad ska DU "Mamma med 2" göra idag?
 

Försöka få Minna sova

Skrivet av  Mamma till Denise98 o Minna03
Minna har kommit i en hårdragar-fas och inte-sova-fas och jag-sätter-fingrarna-i-halsen-fas....Hon sätter fingrarna i halsen o kräks så fort nåt inte passar. Sova kl 02?? Näää, vill upp så då kräks vi ner sängen så klart...det går FORT! Tio sek efter hon börjat skrika gör hon det.....
Så vi är trötta zombies här....
Kram