Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad kostar dagis staten?

Skrivet av Miss Lane
Frågan har säkert tagits upp förr men år det någonhär som vet vad en dagisplats kostar staten på år?
Tacksam för hjälp!
Svar på tråden: vad kostar dagis staten?

?

Skrivet av  Jenna

Förskolan vara eller icke vara har debatterats inom detta forum tidigare. Många blev då upprörda över att sådant skulle diskuteras här eftersom detta är ett forum för hemmaföräldrar som valt bort förskola. Om du inte vill skapa debatt, föreslår jag att du vänder dig till snacket "Dagis/förskola"...
 

ok ursäkta mig!

Skrivet av  Miss Lane
var inte en fråga för att diskutera här, ville bara veta av sk. personliga skäl! Trodde bara att någon här kanske visste då många hemmaföräldrar är upplysta i ämnet. Detta har ju dessutom inget med "förskolans vara eller icket vara" att göra, vad jag kan se... Skulle det leda till en debatt vore väl ämnet snarare "möjlighet till ett fritt val", eller? I och för sig förstår jag inte riktigt varför det skulle vara fel om någon (dock menade inte jag det denna gång) ville starta en debatt, den som vill delta gör det och den inte vill står självklart över.
 

Vet inte riktigt.

Skrivet av  missX m.4 + bf11/1
Jag vet inte riktigt vad en dagisplats kostar staten. Tror faktiskt inte det varit uppe så ofta på detta snack. Men om jag vore du skulle jag nog fråga (lite fint) inne på för och emot förskola, för där vet jag att just detta diskuterats i flera vändor.

P.S. Jag tog det inte som om du ville starta en debatt om det här inne (även om jag nog är en av de få som tycker att det är ok att diskutera även sånt här inne) D.S.