Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

barn skriker väl

Skrivet av LindaK m Minna 030510, Erik 041110
hum, Erik är snart 2 månader. Första månaden var som en dröm. Han sov och åt. Sov nästan hela nätterna och jag fickväcka honom, dels pga av min egen oro att han skulle bli för slö osv, dels pga av mina sprängande melonbomber till bröst ;) Kanske ångrar jag att jag väckte honom och gav honom rutinen att äta var 4:e timma ialf!?!
Han blev inte alls störd av storasyster, inte ens om hon lekte med grytlocken rakt över huvudet på honom...
Och skrek det gjorde han faktsikt aldrig!
Senaste månaden har han gett oss prov på att han visst kan skrika, han blir visst sstörd av storasyster om hon så bara petar på honom och äter gör han gärna var 2-3:e timma.

Oj, nu blev jag långrandig - vad jag undrar över är de sk skrikperioderna - vad ÄR det! Erik skriker och vrider sig som mest under em/kväll. Som tur är skriker han inte alls under natten. Vaknar och snuttar hungrigt och ljudligt.
Ska manförsöka göra ngt åt de sk skrikperioderna? typ börja med Minifom, avstå fr mjälk osv. Eller är det som det ska vara bara???

(märker att han blir mer intensiv i sitt skrikande om jag ätit allt för mkt pepparkakor, julgodis...)
Svar på tråden: barn skriker väl
Inga svar finns