Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bra vegetarisk restaurang i Göteborg?

Skrivet av Sula
Skulle vilja gå ut och äta på en restaurang med bra, rolig och spännande vegetarisk mat i Göteborg nu till helgen. Det måste inte vara en restaurang med bara vegetarisk mat. Gärna på gångavstånd (1 km) från Heden!
Prisklass Medel, men Billigt gör inget! ;-)
Svar på tråden: Bra vegetarisk restaurang i Göteborg?

När jag var på Solrosen...

Skrivet av  Bus
..för 100 år sen ;o) var den jättebra, iallafall på lunchen!
Ligger i Haga.
Annars gillar jag att luncha vegetariska kebaber i Saluhallen, men det är ju inget för kvällen.
 

Jag har ätit bra...

Skrivet av  Birgitta med Moa
vegetariskt på följande ställen:

Magnus och Magnus, Tvåkanten, 28+, Popcorn och Fond.

Ok men inte mer på La Gondola, Avenyn 10.

Dåligt: Wellmore, fast den heter nåt annat nu för tiden så det kanske är bättre nu. Ligger iaf på Engelbrektsg ungefär mittemot Lasse på Heden.

Alla dessa är inomgångavstånd från Heden. Ingen är helvegetarisk men vissa har veg på menyn, på andra ställen gör dom det om man ber om det. De flesta ligger på mellanprisklass. Avenyn 10 och La Gondola är väl lite billigare, 28+ är lyxkrog och således dyrt men ack så gott.
 

Tack för tipsen!

Skrivet av  Sula
Bra att veta vad man ska undvika!
 

Kom på en till:

Skrivet av  Bus
ETC på Vasaplatsen hade urgod pasta med ruccola, skogschampinjoner, grön sparris, ost och tryffelolja! ca 100.-, och det fanns goda förrätter också!

Inget vegetariskt ställe, dock!
 

När jag var där...

Skrivet av  kanjangen
... i somras åt vi på Silvis, en palestinsk resturang på Nordhemsgatan. Inte renodlat vegetarisk, men många veganska och vegetariska rätter. Vi plockade ihop en massa smårätter och var grymt nöjda. Skön typ som har det och soft stämmning.

Rekomenderas starkt!
 

Andrum, kanske?

Skrivet av  Marief
De har helt okej vegetarisk buffé, åtminstone vid lunchtid. Där finns också vegoburgare, pajer, sallader mm. Det ligger mittemot Nordstan, nedanför Gustaf Adolfs Torg.

Är det lunchtid som gäller så har de också en bra veg. buffé på Hagabion. Minns dessvärre inte om det är öppet varje dag.

När jag bodde i Göteborg åt vi mycket panerad ost, det är gott! Wojarski eller Gyllene Prag har den bästa, tycker jag. Det är ju östeuropeiska restauranger, med både kött och vegetariskt (om man äter mjölkprodukter).

Annars håller jag med den som tipsade om Silvis, det är en absolut favorit i Göteborg, där hade vi vår bröllopsmiddag. Massor av underbart goda vegetariska förrätter på menyn.
 

Tack igen!

Skrivet av  Sula
Silvis lät spännande! Den ska jag satsa på.