Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Köttbullar av vegefärs

Skrivet av Miras mamma
Hej,

Jag tänkte göra veg köttbullar till min mamma på julbordet utav vegefärs (hette de så?) men har aldrig använt sån färs förut. Finns det någon vänlig själ som har något bra recept på veg köttbullar?? Jag vill ju att det ska vara gott åt henne oxå =)

Har ni något annat tips på vad vi kan göra åt henne till julbordet (och oss andra som inte är vegetarianer så klart) så skriv gärna ner det med =)

Tack på förhand!!
Svar på tråden: Köttbullar av vegefärs

Hej

Skrivet av  Nickan m Alexandra 02 & Johanna 04
Kolla på denna sida: www.vegomums.com

Där är det en massa goda vegrecept. Det finns vegbullar av olika slag och en massa annat gott! Min räddare i nöden :-))

Lycka till!
 

tack

Skrivet av  Miras mamma
för tips om hemsidan. Fanns mycket gott =)
 

Jag brukar göra...

Skrivet av  KmA&V
vegefärsbullar som om det vore på vanlig färs, ungefär. Alltså jag använder ett ägg, tinad färs, salt, kryddpeppar, senap och ströbröd till lagom konsistens.

Jag brukar göra honungsglaserade rotsaker med ris. Stek finhackad lök och morot(och vilka mer grönsaker man vill) i olja/marg/smör med lite curry, salt och peppar, till allt är mjukt. Ringla honung över och glasera grönsakerna. När det är färdigt, slå i lite kokt ris eller råris. Smaka av med salt och kryddor.
 

Tackar.

Skrivet av  Miras mamma
Det blir nog honungsglaserade rotsaker här, det lät jättegott. Tack för tipset =) Och vegbullarna så klart =)