Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnförsäkring som faktiskt verka gälla även våra barn!!!

Skrivet av LottaX
Det heter Cigna Insurance (International) och har ett kontor i Sthlm. Jag tror huvudkontoret ligger i London.

Hur som helst - för ett och ett halvt år sedan ringde detta bolag hem till oss och ville att vi skulle teckan barnförsäkring hos dem. Jag sade som det var: ett barn är sjukt och ett är handikappat och tänkte att de nog skulle lägga på luren. De sa att de inte gör någon skillnad på barnen utan ALLA kan bli försäkrade. Jag sa att mina barn då och då befinner dig på sjukhus, men ersättning skulle utgå ändå.
Jag trodde inte mina öron utan ringde upp både två och tre gånger och berättade vår historia.

Jag tecknade försäkringen (75:-/månad gäller för ALLA familjens barn) och tänkte att nu ska det bli "spännande" när vi vill ha ersättning för sjukhusvistelse. Karenstiden skulle vara 12 månader men sedan skulle försäkringen träda i kraft.

I april låg Elin inne för ett s k kassett-EEG i tre dygn. Jag anmälde detta i slutet av maj och förra veckan kom ett besked om att vi skulle få ersättning med 300:-/dygn. Så tydligen kan man få ersättning i alla fall. Nu har jag inte lusläst villkoren och vet inte till 100% vad denna försäkring täcker (vad gäller invaliditet etc) men i alla fall har jag en föräskring för mina barn, vilket jag faktiskt inte trodde skule vara möjligt p g a deras "åkommor".

Ett litet tips för er andra som ännu ej försäkrat barnen......

Sommarhälsningar
LottaX
Svar på tråden: Barnförsäkring som faktiskt verka gälla även våra barn!!!

Kul att det funkade.

Skrivet av  
Hej Lotta!
Täcknade försäkring hos Cigna i Vintras och precis som du trodde jag inte riktigt på vad de sa, men man måste ju försöka med något. Kul att det funkade.
Hoppas allt är bra Camilla
 

Ja, är det inte...

Skrivet av  LottaX
kanon. 900:- damp ner i brevlådan i förra veckan för tre dygn på sjukhus - helt OK.


Här är allt bara fint. Jag har försökt gå in på handikapplistan före semestern, men vet ej ännu om jag lyckades. Ska väl in och kolla läget.

Hoppas allt är bra mer i sommarvärmen!
Hälsningar - Lotta
 

Hej Lotta

Skrivet av  
Min lille kille stoppade ner huvudet i en varukorg
och upp kom han med en tand mindre (fastnade i hålen som finns i korgarna) -tror du att det går på försäkringen -fniss. Annars är allt bara bra här också,
sakta -men det går framåt i utvecklingen.
Har också gjort ett försök med handikapplistan,
men det lyckades inget bra, fattar inget. Du kanske kan hjälpa mig på rätt väg, hur skriver man ett inlägg?
Camilla
 

Hej Camilla!

Skrivet av  
Så vitt jag vet är tandvården för barn gratis i vårt land så räkna inte med att bli rik p g a den incidenten.. Men glöm inte att i alla fall göra en anmälan (för eventuella framtida men) om ni var tvungna att uppsöka tandläkaren. Allt detta vet jag för jag jobbar ibland på ett försäkringsbolag och det rasar in anmälningar på tandskador....

Angående [email protected] så tycker jag också det är lite struligt faktiskt. Jag har i alla fall lyckats registera mig och har fått in ett litet message, men fråga mig inte hur jag gjorde för som sagt
kan jag inte förklara. Det är bara att försöka om och om igen.

Ha det så gott
Hälsningar
LottaX
 

Eller..

Skrivet av  
hur skriver man en presentation ??
Fick en sån på mailen -hur/vad ?????
Vet du ??? Camilla
 

Nej inte det heller

Skrivet av  
har jag någon riktig kläm på. Kanske Anette (lite längre ner på sajten) kan förklara ingående hur man går till väga???

Good luck!
LottaX
 

Här också ( det var samma Camilla )

Skrivet av  
Hej igen Lotta.
Tack. Ska se om jag kan hitta Annette och gå
in och försöka -om å om å om igen.
Camilla
 

Artiklar från Familjeliv