Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Viktig fråga!

Skrivet av Lite orolig ibland!
Har någon här ett barn vars fötter skakar ibland när barnet sover och man trycker det under fötterna?

Vårt barn gör det ibland. På Bvc säger de att barnet är normalt men man blir ju orolig. Barnet är bara fem månader, kan stå på sina ben men inte sitta utan ordentligt stöd.

Mvh

Anonym (även om några kanske ändå vet vem jag är *S*)
Svar på tråden: Viktig fråga!

fortsätt oroa dig någon annanstans!

Skrivet av  Malla
Ibland blir jag bara så j-kla trött. På alla oroliga spädbarnsmödrar och blivande mammor som ska fråga om än det ena än det andra. Det värsta de kan tänka sig är att få ett barn som min son och därför tror de att minsta lilla avvikande symtom är ett tecken på något fel. Vi som ska vistas här är föräldrar till annorlunda barn och anledningen till att vi håller till här är att ge till och få stöd av varandra. Det jag tycker är det enda jobbiga med att ha en son som inte är som andra är på det sätt han betraktas av alltför många människor: Som något att vara livrädd för att få, som någon att tycka synd om, som någon att gapstirra på och som någon som inte borde få finnas. I mina ögon är han det vackraste, det mest perfekta och ett mycket önskat och välkommet barn. Jag väntar nu mitt tredje barn och tyvärr verkar väldigt mycket på Föräldranätets graviditetsrelaterade sidor handla om fosterdiagnostik och oro för alla de eventuella fel på barnet som detta kan visa eller inte visa. Jag hade hoppats slippa sånt på denna sidan men inte då....
 

Förstår dig!!!!!!!

Skrivet av  Lite orolig ibland!
Jag blir också så J.VLA trött på alla som oroar sig för att deras barn ska ha Downs syndrom. Mitt första barn har nämligen det. Kanske därför som jag så gärna vill ha åtminstonde ETT friskt barn!!!!!! Men man får givetvis ta vad man får! Jag älskar min dotter som har Downs syndrom mest av allt i världen (ja, jag älskar min son också givetvis). Jag är orolig för min baby och ville fråga runt lite om någon kunde veta vad skakningarna i fötterna beror på och jag hoppades givetvis att INGEN skulle veta eller säga att det inte är något allvarligt!

Förlåt om jag gjorde dig ledsen INTE min mening! JAG vet ju själv hur det känns att ha ett barn som ingen av mina vänner önskade att de hade!

Kram

anonym
 

förlåt...

Skrivet av  Malla
...trodde bara att du var ännu än av dessa nojjiga jag-vill-bara-ha-perfekta-barn-mödrar. Skönt att du förstår vad jag menar och jag kan förstå din oro nu när jag lugnat ner mig lite. Jag har aldrig hört talas om det här med skakningarna och jag tycker du ska be BVC-sköterskan om en läkartid även om jag tror att hon har rätt när hon säger att det inte är nån fara. Att inte sitta vid fem månaders ålder är helt normalt...

Kram tillbaks!
 

Malla..*S*

Skrivet av  anne.h
Jag har FYRA perfekta barn..*S* tre med 46 krommisar, ett med 47.. en extra charmkromosom är inte så tokigt..*S*

ha det bra!
 

Du är förlåten!

Skrivet av  Lite orolig ibland!
Kram

Nikki
 

Fortsätt oroa dig....?

Skrivet av  anne.h
men hallå??? får man inte fråga?? speciellt när man redan har ett barn med funktionshinder så är det väl inte så konstigt om man är orolig om det verkar vara nåt "fel" med det nya barnet???

Jag skulle va livrädd att nästa barn skulle ha nåt fel det med, så det blir inga fler.. -men jag har iofs redan 4.. *S*

MITT barn är det mest är det vackraste..*S* -tur alla mammor tycker så! eller hur!?!
 

Nej Anne!

Skrivet av  Lite orolig ibland!
MITT barn är det bästa, vackraste och underbaraste som finns!!!! Det är min baby också med eller utan handikapp MEN jag hoppas givetvis att h*n är fullkomligt frisk! Eller nästan på!

Anonym
 

Nänä, ta en titt in min info

Skrivet av  anne.h
där ser du! ha!

hehehe
 

Vad?

Skrivet av  Valen
Konstig fråga som jag inte riktigt kan förstå hur den skulle kunna passa här. Måste väl finnas bättre lämpade sidor!
 

Tycker att

Skrivet av  anne.h
det är en befogad fråga; var frågar man annars om sånt om inte er som har erfarenhet??*S*

 

Tror säkert...

Skrivet av  Valen
Att dom flesta här delar med sig av sina erfarenheter om man förklarar lite mer. När man läser "Lite orolig ibland"s inlägg, får inte jag intrycket av att oron kommer sig av att hon har ett handikappat barn sen tidigare. Men hade man vetat det direkt kanske det inte hade känts lika bagatellartat som jag tyckte det gjorde i dom här sammanhangen!
 

Men jag ville ju vara anonym!

Skrivet av  Lite orolig ibland!
Därför avslöjade jag mig INTE! Vill inte att alla ska tänka, åhhhhhhh stackars X som har fått två handikappade barn! Tror ju egentligen inte att min baby är handikappad men en liten oro finns där mest kanske för att jag har de erfarenheter som jag har.

Anonym
 

Skrev frågan på olika sidor...

Skrivet av  Lite orolig ibland!
då vi inte har en aning om VARFÖR detta händer (dock väldigt sällan numera) Det är ju musklerna som spänner och slappnar av (tror jag, vet inte en säkert). Så varför skulle det inte kunna platsa här?

Anonym?
 

okej!!

Skrivet av  Valen
Okej jag förstår vad du menar nu. Förlåt om jag var lite vass i tonen. Men det kändes lite provocerande när jag läste det först!

Kram Valen
 

Okej!

Skrivet av  Lite orolig ibland!
Allt är ur världen då?

Kram

Nikki

 

Inte anonym längre *S*

Skrivet av  Lite orolig ibland!
Nikki
 

Kram!

Skrivet av  Valen
Kram till dig!

 

Artiklar från Familjeliv