Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min son skriker inte

Skrivet av Maritha
Min son har fått diagnosen grav cp.skada och utvecklingsstörning. Han är nu 3månader och har aldrig skrikit utan gnyr bara. Finns det någon här med liknande erfarenhet? Kramar.
Svar på tråden: Min son skriker inte

Ljud

Skrivet av  LB
Min dotter skrek hela tiden. När vi äntligen förstod att hon hade magknip av mjök och tog bort den ur maten blev hon tyst. Jättetyst! När hon var ca 1,5 år började hon nyansera sitt skratt- från ha, ha till ett gurglande glatt skratt. Idag är hon 2,5 år och i julas började hon jollra. Nu är bubblar hon ljud hela tiden.
Gnället finns när hon inte vill, är hungrig, är trött osv. Ge honom tid. Kanske ändrar det sej.
 

Tack!

Skrivet av  
Skönt att höra att det finns hopp. Vill gärna fortsätta hålla kontakt men just nu är vi inskrivna på sj
ukhuset igen KRAMPER är veckans bekymmer.Det verkar al
drig ta slut.Tack för ditt svar.

Kram Maritha
 

Utvecklingsstörning?

Skrivet av  Mamma
Hejsan Maritha!
Jag bara undrar hur de redan kan veta att han har en utvecklingsstörning. Han är ju bara tre månader?
Har själv en son på snart 16 månader med en cp-skada. Jag börjar misstänka att han har en utvecklingsstörning också men det är det inte någon som kan svara på än.
Undringar och kramar från en mamma.
 

Substansförlust i hjärnan

Skrivet av  
Viktor återupplivades i45 min efter han föddes.Syrebristen ledde till att Viktor har väldigt lite kvar av sin stora hjärna, och det är substansförlust.Det har lett till att han har systbildningar i hjärnan där den dött.Viktors huvud är väldigt smalt framtill.Han har pajat sitt temperaturcentra så han har ingen temperatur utan styr vi åt honom. Kram Maritha