Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Utbuktning i lilla hjärnan..

Skrivet av Sis
Hej!
Min son har haft dålig viktuppgång hela vägen. Är "normal" (Vad det nu är) i utvecklingen men ganska litet huvud. Hans huvudomfång följer dock viktkurvan. Vikten ligger två banor under "normal" och huvudet också. Nu har man efter röntgen sett att hans högra lilla hjärnhalva är större än den vänstra och att den trycker på den vänstra. Läkarna är oroliga för den lilla ventrikeln (?) som löper mellan halvorna att den ska komma i kläm. De tror inte att det är ngn fara för de tror att detta är medfött och att gången då också tagit en annan väg. Men de vill ändå "kolla" upp det men magnetröntgen. Jag borde väl vara glad för det men är mest orolig just nu! Han har inga som helst tecken på dålig balans eller nedsatt koordinationsförmåga.( Hoppar och springer och äter själv utan problem). Vill ändå ställa frågan om någon har varit med om detta? Är orolig för tumör men läkaren sa att de inte trodde att det var så för då skulle de sett det poå den datortomografi han redan gjort. Till saken hör att min brors barn har hjärntumör och jag vet att det är en jobbig process. Förlåt om ni tycker jag är orolig och ängslig och ställer fråga i fel forum..Men jag tar chansen att göra det i alla fall.
Tacksam för svar
Svar på tråden: Utbuktning i lilla hjärnan..
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv