Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mobbning !?

Skrivet av Tim\'s mamma
Hejsan !

Hur skulle ni reagera om ni fick veta att alla i ert barns klass fått inbjudningskort (av fröken) till ett födelsedagskalas, utom ert barn?!?!

Assistenten blir ombedd (av fröken) att gå ut med barnet under tiden inbjudningarna delas ut ?!?!?!

mvh
Tim\'s mamma
(ledsen och förbannad)

http://hydrocefalus.startplats.nu
Svar på tråden: Mobbning !?

reagerar som du...

Skrivet av  Mariem
Jag skulle precis som du bli ledsen och förbannad. Har det verkligen hänt!? Fy, vilken fröken!
 

Tack för stödet

Skrivet av  Tim\'s mamma
Jag har pratat med lärarinnan,som ställer sig helt oförstående till min upprördhet!

Barnen får väl bjuda vem de vill, dessutom står han ju inte på klasslistan !?!?
Och han är ju inte med alltid annars heller...
Detta var hennes "försvar"
(har ni hört något så horribelt?)

Jag sa att det är hennes skyldighet att isåfall upplysa den som ber henne dela ut inbjudningarna, om att det saknas kort till 1 elev av 20 !
Sättet som hon agerade på ger ju helt fel signaler, både till elever och föräldrar.

Har dessutom talat med rektorn om skolans policy om hur lärare ska agera mot mobbning.
Hon kommer att ha ett samtal med personalen
på måndag.Funderar även på att skriva en insändare till dagstidningen.

Den värsta sortens mobbning är ju när
när man blir utesluten ur gemenskapen,
sånt ska motarbetas av skola och lärare, INTE uppmuntras !

Tim\'s mamma
 

Det var det värsta jag hört!!

Skrivet av  Gunilla
Jobbar själv som lärare, men skulle ALDRIG göra något liknande, inte konstigt att det finns mobbning på skolor......
Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med den där läraren och med hennes chef!!!! (om du nu inte har gjort det redan)
MVH Gunilla
 

Jag skulle

Skrivet av  anne.h
blir förbannad och sen ledsen.. som du..

Vi har ju kalas ganska ofta här (4 barn), barnen bjuder alltid hela klassen eftersom jag tycker det är svårt att välja "den och den och den får men inte den..."
Hoppas bara att C ska bli bjuden om några år, än så länge är han ju bara (snart) 3 år..


(jag hyr vår friidrottsklubbs stuga för den lilla summan 100 kr/kalas, klart överkomligt, mkt enkelt dessutom att städa efteråt..*S*)
 

MEN!!!

Skrivet av  Lisa
Vilken fruktansvärd lärare!!! Gud vad arg jag blev när jag läste ditt inlägg...tänkte naturligtvis på ifall det skulle hända min son....prata med läraren & om inte annat rektorn...lycka till!
KRAM!!
 

Artiklar från Familjeliv