Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

flera diagnoser

Skrivet av moon72
Känner mig så hjälplös och illa bemöttfrån både kommunen och politikerna
Jag ar en son som har ep och autistiska drag och mental retaration.Har hållt på sedan han var liten bebis med att söka hjälp från försökringskassan,Lss och kommunen om allt bidrag och avlastning och allt man kan få stöd och bidrag till.Evigt kämpande i 6 års tid det tog drygt 3 år innan jag överhuvudtaget fick någon som helst hjälp och det var när jag bröt ihop.Ska det behöva gå så långt innan man kan få någåt stöd har ni fått vara med om samma sak?Idag har jag både avlastning på kortis då socialen gått in och gett mig extra dagar vid akuta fall och jag har LSS beviljat och vårdbidrag men det har tagit upp en hel del av mitt liv och psykiskt att få ordning på allt.Det är nog med att försöka få ge han all sin uppmärksamhet och hjälp och myspys med lill killen.Att jävlas så här med det andra har varit förjävligt vill ju bara ägna tid till han då han behöver all uppmärksamhet.På råga på allt så började han skolan nu förra året då jag fått söka själv och komma med förslag till placeringsenheten och ringa runt och kolla info är inte det deras jobb????Men nu går han i en jättebra skola för barn med autism
Svar på tråden: flera diagnoser
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv