Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ACE Europe - erfarenheter tack!

Skrivet av Pernilla B
Tove är född med läpp- käk och gomspalt och en fosterskada på sin hypofys vilket gör att hon måste medicineras med hormoner livet ut. Hon 3,5 år och under denna tiden har jag försökt att få henne försäkrad - utan att lyckas. Nu senast fick jag besked av SIF (facket) att de inte försäkrar barn som har vårdbidrag, vilket Tove har. *Suck*.

Storasyster Erika, jag och min man, är alla tre försäkrade hos Holmia. En bra, men väldigt dyr försäkring. (ca 300 kr totalt/månad) Och de vill INTE försäkra Tove. De bara suckar när jag ringer, de vill inte ens diskutera frågan med mig. Jag tror inte att läpp-käk och gomspalten är det stora problemet, hypofysskadan är nog en större anledning till deras avogsamhet. Det är ett ovanligt och relativt okänt handikapp, plus att det faktiskt är en hjärnskada. Vad kan det då finnas för mer "fel" på henne? tycks de tycka.

Nåväl, idag fick jag brev från ACE Europe. För 75 kr/månad försäkrar de alla barn i familjen (för olycksfall och sjukdom enligt brevet). Vid medfödd skada får man inte ersättning för tex sjukhusvistelse på grund av skadan förrän efter 12 månader. När Tove LKG-opereras eller vistas på sjukhus pga hypofysskadan får vi alltså ingen ersättning. Men det kan ju hända så mycket annat!

Jag fyllde i papprena idag och postade dessa. Jag var glad över att äntligen få Tove försäkrad, ett dåligt samvete jag burit på alltför länge. Nu någa timmar senare får jag veta att ACE Europe är ett blufföretag - på vilket sätt vet jag dock inte.

Har jag gått på en blåsning? Har någon här era barn försäkrade i ACE Europe och vilka erfarenheter har ni?
Svar på tråden: ACE Europe - erfarenheter tack!

De...

Skrivet av  Malla
...försäkrar alla barn men man får inte ut försäkringspengar om en olycka orsakats av funktionshindret. Vilket är absurt eftersom de naturligtvis kan hävda att en eventuell olycka beror på just funktionshindret. Min son är till exempel blind och utvecklingsstörd och skulle han ramla och slå sig illa kan jag naturligtvis inte säga att det inte beror på att han inte ser eller har förstått faran. Vad jag vet finns det inte några försäkringsbolag som kan erbjuda en bra försäkring till våra barn, vilket är Skamlöst. Våra barn löper statistiskt sett mindre risk att drabbas av olyckor då de ofta har en god tillsyn/vet sina begränsningar. Denna diskriminering gör att jag inte har försäkrat några barn i familjen då jag känner att det skulle vara orättvist.
 

ACE försäkring.?

Skrivet av  Majja
Kan någon adressen dit?
 

Ace

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn!!!
ace har telefon 08-6925400

Jag ska precis skicka in en skadeanmälan för min minsting till dem, blanketten kom nästa dag när jag ringde om det. (vi var inlagda i ett par dagar, jag får ca 300kr/dygn då, får se snart..*S*)

jag har Ace samt varsin "vanlig" försäkring åt mina barn, minstingen fick inte annat än Folksams medlemsbarn, men den är bättre än inget, skulle aldrig låta ett barn vara utan försäkring.
 

??

Skrivet av  Mia
Menar du att du har barn utan handikapp? Isåfall är det inga problem att få dem försäkrade?? Eller missuppfattade jag?
 

Försäkring

Skrivet av  Mia
Hej, vi har samma problem som ni, men fick genom Länsförsäkringar en Olycksfallsförsäkring (men igen sjukdoms). Vår grabb föddes med Epilepsi och CP-skada. Jag fick också hem denna försäkring från ACE och mailade dem, men det är 3 veckor sedan och jag har inte fått svar ännu. Det är ju idiotiskt att betala för ngt som man sedan inte får ut. Jag har lusläst. Det är alltid luddigt, men under punkt 5.4 i deras villkor står det "med sjukdom förstås här en försämring av hälsotillståndet som inte är att betrakta som olycksfall". Min fråga var: Vad är en CP-skada? Är det en sjukdom? Och en försämring - i jämfört med vad? Är medfött handikapp samma som sjukdom? Men... som sagt var de har inte svarat alls. Det verkar inte särskilt seriöst, tycker jag.