Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lägg inte ner

Skrivet av gunilla och Lisa
Hej! Jag är inne då och då. Mn dotter är flerhandikappad men den här snackgruppen har passat bäst hittills. jag tror att man som förälder till ett handikappat barn har tyvärr inte så mycket tid och ork att vara inne här ofta. Jag berättade om sidan på en sammankomst för föräldrar och barn med habiliteringen och ingen av dessa visste att sidan fanns. Hoppas några av dem kommer hit.
Min dotter är 2 1/2 år har en medfödd hjärnskada. Hon kan inte sitta, får sin huvudsakliga näring genom sond och pratar på sitt sätt genom ljud. Hon är den goaste unge som finns fast vi inte sovit på 2 1/2 år. men nu har vi kortis två nätter per vecka. Skönt och jag får längta efter henne. Hoppas det kommer lite mer föräldrar hit och utbyter erfarenheter. Jag ska bli bättre.
Svar på tråden: Lägg inte ner

håller med!

Skrivet av  Sara
Hej!
Jag håller med dig. Vi som har de svårast handikappade barnen har inte så mycket tid som vi skulle önska till att utbyta erfarenheter. Men visst är det bra att sidan finns!
Min dotter är 3 1/2 och har en svår hjärnskada som uppstod under förlossningen. Hon är svårt rörelsehindrad och är på en nyfödds nivå mentalt. Dock har hon världens härligaste skratt som förgyller våra sena kvällar med när hon vägrar somna och bara vill sitta i knät och gosa hela tiden. Vi har kortis varannan helg och det är skönt, vi passar på att göra lite utflykter med hennes lillasyster och får känna hur det känns att vara en "normal" familj. (En baggis mot att ha en svårt hjärnskadad i familjen...)
Jag ska också försöka bli bättre på att skriva på den här sidan och hoppas att fler följer efter!
 

Tiden

Skrivet av  MammaMia
Ja, du har helt rätt i det. Tiden räcker inte till alls för oss med barn med flerhandikapp. Jag har turen att kunna gå in på jobbet mellan mina arbetsuppgifter, men på kvällar och annan fritid är det knappt man hinner äta själv. Datorn står bara i ett hörn och samlar damm.
 

Artiklar från Familjeliv