Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vart hör jag hemma

Skrivet av trött mamma
hej jag har en son som har en hjärnsynskada +epilepsi och ska nu utredas igen han har tydligen även autism/asperger så han har tre funktionshinder
jag börjar känna mig ganska otillräcklig han är nu 11år och jätteduktig på dator ,skola och allt med motorer
Svar på tråden: vart hör jag hemma

Ochså trött mamma..

Skrivet av  mammaHA
Hej på dig(minette?)!Jag hoppas att det ordnar sig för din son och dig,som mamma.Jag kände nyligen när jag var hos läkaren och fick höra att Anna även har ADHD,Pust,när ska det ta slut?Räcker det inte snart? Jag minns när jag fick höra första funk.hindret(hörselskadad)Jag trodde jag skulle bryta ihop.Nu har hon 4 funk.hinder(hörselskadad,autism.utveck.sk,ADHD)Jag brukar trösta mig med att min dotter,6 år,är så pigg och glad och älskar livet!Lider jag mer än henne?Ja,jag tror det!!/Helena
 

helena

Skrivet av  minette
jo du nu känns det som om det är för mycket ..har du hört nå om annika jag känner mig lite orolig ,,vi måste nog träffas och ta en fika nu i maj ,,jag klarar mig inte ända till i höst ,,du får gärna ringa när du känner för det jag är ju mest hemma nu
kramizzar
 

helena

Skrivet av  minette
jag vet inte vilket snack jag hör hemma i synskadade eller epilepsi eller autism ,vart är du mest? är det på detta snacket
 

jag passar överallt..

Skrivet av  mammaHA
Hej Minette!När man har barn med flera funktionshinder så passar man in på flera sidor.jag är ofta in på hörselskadade,bokstavsbarn,autism,flerhandikapp,adoptionsbarn,mfl.Men du och jag kan ju maila på vanliga adressen ochså.Jag tycker ochså att vi ska träffas en gång till innan sommaren.För att höra hur det gick för Annica och Jonathan.Vi kan träffas här så bjuder jag på fika/Vi hörs.HA
 

skitkul

Skrivet av  minette
jo då ska vi komma på nån tid som passar,,,jag är ju ledig nu så för mig går det bra när som helst
 

Lida!

Skrivet av  jonathan
Det är så man lider mer än barnen,man tycker att dom går miste om så mycket,fast dom kanske inte saknar det själva.
Jonathan ville pröva en kickboard,jag var ju tvungen att säga att du kan ju inte stå på den.Då tittade han på mig och frågade:-Men vad kan jag då?
Då gråter mammahjärtat.
 

Artiklar från Familjeliv