Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

stöd önskas

Skrivet av cimi
hej
som ny här såska jag börja med att presentera mig.
jag är mamma till 3 döttrar i åldern 10.9.6 år
min 10 åring har adhd min 9 åring är sen i utveklingen och min minsta är född med hjärntumör och har grav synnedsättning dubbla hörapparater ,nedsatt känsel.ÖVERAKTIV.

vi har inget stöd varken från vänner eller släkt så jag vänder mig hit för att kanske ni kan stötta iallafall med ord
tack
Svar på tråden: stöd önskas

hej

Skrivet av  minix
det låter inte bra att ni inte har något stöd ..hur är det med avlösning har ni det?för det låter som ni har det jättejobbigt ..det är skönt att föräldranätet finns ,,så man kan skriva av sig lite,,jag har en son som nyss fyllt 11.han har epilepsi +hjärnsynskada och ska utredas nevropsykologiskt(autism/asperger)
 

:-(

Skrivet av  cimi
vi har varken avlösning el något annat
vi kämpar bara vidare
tur att jag inte är ensamstående men min man kan ju inte vara hemma i evigheter
ja jag är glad att denna sida finns
 

Nåt stöd från sjukvård o kommun borde ni

Skrivet av  Ullet
ju vara berättigade till? Avlösning i hemmet? Vårdbidrag? Är ni inskrivna på habiliteringen? Sök hjälp därifrån o det ska kuratorn där hjälpa er med så ni får både samtalshjälp men även hjälp med ansökningar etc.
 

Cimi..

Skrivet av  mammaHA
Hej!Du har då mitt fulla stöd.Jobbigt att du/ni inte har släkten på er sida.Ibland så kan jag tycka att min släkt försöker "göra om min dotter".Men som tur så älskar vi föräldrar våra barn precis som dom är.Jag tycker att du ska ansöka om LSS hjälp gm.kommunen.Du/ni kan få avlastning,personlig ass,eller annan hjälp.Jag tyckte inte att vi behövde det men nu när vi har 10 avlasning/vecka så inser man att man måste vårda sitt äktenskap ochså.Fara ut och äta utan barn,hälsa på vänner mm.Jag ska säga att jag/vi har en dotter på 6 år som har hörselskada,utveck.störning,autism och stora sömnsvårigheter.Jag hoppas att allt ordnar sig för dig!Hör gärna av dig igen!
 

Hejsan!

Skrivet av  Helena
välkommen hit! Jag tittar in här lite då och då. Jag har tre barn, 10, 5 och snart en 1 åring.

Min äldsta har Tuberös skleros, utvecklingsstörning, syn och hörselskada, ep mm.

5-åringen är född med ett urethra valvel men mår idag bra, dock med en njure bara!

Hoppas att ni får stöd av kommunen, och det är tråkigt och oörhört tungt (tidvis) när man inte får det stödet man behöver. Lätt att man inte hinner med sig själv och maken vid sådana stunder...


Din minsta, går hon under döv-blind?

Jag har precis fått veta att min äldsta som har haft syn och hörselskada sen har var liten bebis "klassas" under döv-blind. Det har sjukvården missat informera mig om i alla år!!

Har man tex grav hörselskada + syn skada så är man döv-blind!

Jag har svårt att säga att min son är döv-blind, för då varken ser eller hör man ju inte!! Och han ser ju... Men det öppnar ju en del dörrar för stöd och hjälp så det är bra att han hamnar under det!!

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv