Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Väninnan och Pappa 56!! Har en fråga om Retts igen...

Skrivet av Sabina
Hur mycket ni/din väninna i vårdbidrag..? Undrar lite eftersom jag varit ensam med min tös de första åren och "bara" fått halvt vårdbidrag.. Har dessutom inte kunnat varken plugga eller jobba nåt vidare eftersom tösen varit mycket sjuk under sina första sex år.. Kanske ska säga också att jag bara haft hjälp med min tös sen två och ett halvt år tillbaka ungefär.. Visste inte om Lss-lagen innan och ingen på kommunen har tydligen velat informera mig om den..
Blir bara lite nyfiken på hur mycket andra får.. Håller på att "slåss" med försäkringskassan om en hjöjning till 75% eller helt... Vi får väl se hur det går.. :) Ni behöver naturligtvis inte svara om ni inte vill..
Kram!
Svar på tråden: Väninnan och Pappa 56!! Har en fråga om Retts igen...

Ang. fråga!

Skrivet av  Vänninan
Dom har haft helt vårdbidrag + merkostnader med 36%. Men nu så har dom ändrat allt så det har blivit assistansersättning. Dom har ca 120 timmar/vecka i assistans. Inget vårdbirdrag nu alltså men merkostnaderna finns kvar. Så dom har delat upp assistanstimmarna på en assistent + att dom har anställt en assistent till nu på några timmar. Sen har mamman i familjen 52 timmar och pappar har några.
 

Artiklar från Familjeliv