Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

MPRvaccination var för sig någon ?

Skrivet av Marie
Någon som lyckats vaccinera sitt barn mot MPR "var för sig " ? HUR ? Enligt vår BVCsköterska går det inte att få tag i vaccinerna var för sig i Sverige.

Stämmer detta ?

Alla tips välkomna. Har själva ett flerhandikappat barn och vill inte utsätta henne för FLER onödiga risker än nödvändigt.

Tacksam för alla tips !
Svar på tråden: MPRvaccination var för sig någon ?

Samma här

Skrivet av  Tina
Jag forsöker just nu ta reda på detta här i Malmö, jag återkommer om jag hittar. Jag har hört att det går på en privat vaccinationscentral. Annars går det att få i London om ni åker dit nångång på semester. Man får själv betala om man lyckas hitta någon som kan gi vacc. en för en här i Sverige.
 

Privata vaccinationscentraler

Skrivet av  LM
Min dotter, 3 1/2 år, är helt ovaccinerad men min tanke är att hon ska få delar av vaccinationsprogrammet så småningom. En sköterska sa till mej att man skulle höra sej för hos de privata klinikerna som är bra på vaccinationer. Det ska gå att få. Hör jag något mer, återkommer jag.
 

hej

Skrivet av  majan41
vet inte om mitt svar är någon tröst,men om jag vetat för 5 år sen vad jag vet idag,skulle jag inte vaccinerat mitt barn.Han fick vaccinering mot mpr när han var 1,5 år.Blev jättesjuk fick hög feber kunde inte gå,fick bära han till toa,sluta prata,börja att slåss och fick en annan blick,jag åkte till vc flera ggr.i veckan dom bara skratta åt mig och sa att det var ett virus,jag svalde det naturligtvis,men dagarna gick och han blev inte bättre ,ja för att göra en historia kort så efter 5 veckor var han bra,han fick pc för öroninflammation allting gav sig,feber osv. men min gamla son fick jag inte tillbaka,gick till våran barnläkare och berätta allt som hänt,han titta på sonen och sa att han inte var sig lik och poängtera att han förmodligen fått en hjärnhinneinflammation som skulle gå tillbaks efter 3-4 månader,han är fortfarande en annan unge?????????? jag har inte tänkt på det förrän för 2 år sen när jag fick se på tv om barn som fått autism av MPR-sprutan,vet med säkerhet att våran son fick det,så ett gott råd tänk dig för innan du ger vaccination alla tål inte allt ,jag själv är allergisk mot all pc,antobioticum,getingar m.m
 

Därför

Skrivet av  anne.h
tänker jag vänta ett tag till innan jag låter dem vaccinera min son! Skulle vara hemskt att lägga ännu mer sten på bördan, tycker jag. BVC tyckte att jag var helkonstig, det blir ju inte nåt pga vaccinet, enligt dem... Vem vågar ta risken? inte jag iaf...
 

Artiklar från Familjeliv