Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 årig son med klumpfötter....

Skrivet av
Jag skulle vilja veta hur ofta ni andra träffar er läkare efter barnets första år? Träffar ni sjukgymnaster? Vi fick tjata oss till en tid i november (Då hade det gått ett halvår) då, han precis hade börjat att gå. Jag ville ju veta hur hans fötter såg ut att funka. Nu har vi inte hört något sedan dess. Är detta normalt? Pontus har svårt att sträcka ut foten (stå på tå) Är det någon som vet om det blir bättre när han blir äldre eller om man ska töja själv?
Min son är också lite hjulbent.

Trevlig sommar önskar

Ina
Svar på tråden: 2 årig son med klumpfötter....

Ungefär 2 gånger / år.

Skrivet av  zenitha
Jag har fått röntga hans fötter när han var 1½ ungefär för att se om hur fötterna är formade när han står osv-
sen blev det sagt att det var en remiss till neurologen och om det inte var något med det så skulle vi bli kallade i höst igen. Jag kan ibland känna osäkerhet om hur han går med klumpfoten och den andra men de säger att det är normalt. Jag tycker att han snubblar på tårna på klumpfoten. Han är ju opererad angående hälsenan och jag tycker den ser ansträngd ut på utsidan av benet men de säger att den inte än så länge behöver åtgärdas. Tacksam för det är jag men går han på ett visst sätt kanske han alltid kommer att göra det och få andra problem. Ja ni kan nog tänka er vilka tankar som rör sig i mitt snurriga lilla huvud.
Kram
 

Oftare än så

Skrivet av  
Hej! Vi besöker vår läkare var 4:de månad och det ska vi fortsätta med, min son är 21/2 år nu. Det är kanske så ofta efter som han inte har sina nattskenor därför vill man ha tätare kontroller kanske.
 

Lite irriterad ibland!

Skrivet av  vill bara säga...
Tyckte först att det var skoj att man kunde prata med andra med samma problem, men ibland när man skriver ett inlägg så känns det som man blir påhoppad för man inte tycker som er andra. Jag läser om dem som har ett barn med klumpfötter och dem vet allt. Men hallå jag har också ett barn med problemet och har även fötts med det själv jag vill nog säga att jag vet hur det är att jämnt och ständigt ha värk i fötterna för man har gått för mycket stått för mycket m.m. Hoppas resultataen av dagens operationer gör att våra barn slipper ha det så. tack för att jag fick tycka till.
 

Förstår inte?

Skrivet av  Maria Wallin
Hej!

Jag läser nästan alla inläggen här sedan jag hittade sidan nu i våras. Jag förstår inte vad du menar.... Har det blivit några påhopp här? Skriv gärna _vad_ du menar att du känner dig kränkt över. Själv tycker jag att jag bara fått bra tips och svar på mina inlägg. Hoppas du inte tycker att jag har svarat som en besservisser. Det var verkligen inte menat så i alla fall.
 

Artiklar från Familjeliv