Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

var hos sjukgymnasten idag

Skrivet av Linda o Kevin 040312
kevins fot var jättebra, jisses vad mycket hon testade o böja, bända o greja...kevin satt bara där o flirtade med henne. :-)

nu ska han bara ha skenan nattetid...skönt för honom...han har ju haft den 1-2 timmar på dan innan...

är det någon mer som har "blivit av" med skenan dagtid i så här pass ung ålder? han ä 8,5 månad.
Svar på tråden: var hos sjukgymnasten idag

tjo!

Skrivet av  veronica o wiggo snart 1 år ;o)
wiggo blev ju av med sin db-skena på dagarna när han var 6 månader.

eller enligt doktorn ska han bara ha dom på natten sedan då men jag sätter på dom när han vilar på dagarna dels för att han lättare kommer till ro med skorna på och dels för att enligt ponseti (min gud *skrattar*)så ska man succesivt ta ner tiden man har skorna på.

från början var wiggos doktor lite ouppdaterad *ler* så han sa att skorna skulle vara på dagtid tills wiggo började att resa sig mot saker men efter att jag berättat att det var bara 3 månader dygnet om som gällde i usa hos dom som behandlas av ponseti så ändrade han sig. solklart hade han kollat upp det själv så han lyssnade inte bara på vad jag sa *skrattar*

vi ska på återbesök i februari och då har kanske wiggo börjat att gå också. gång är ju den allra bästa gympan för dessa klumpfötter men jag tycker att hans fötter ser helfina ut. jag älskar att njussa med dom ;)

kram och lycka till!
 

hihi kul att du

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
satte läkaren på plats. :-) många läkare blir nog förvånade över patienter som är så pålästa kanske...

min sjukgymnast sa nånting idag om ponseti...o hon kör inte riktigt efter hans teori...minns inte riktigt vad det handlade om...det var så HIMLA mycket hon prata om...
 

kom på en till grej

Skrivet av  veronica o wiggo snart 1 år ;o)
nu när jag rullat igång igen efter den rejäla omkullåkningen som wiggos farmors bortgång medförde så kom jag på en grej linda. hur tusan gick det för dig och kevin? visst var ni i kontakt med bertil romanus? kan du uppdatera mig i hur det gick, ringde han dig? mailade ni med varandra? jag erkänner jag har ett minne som en guldfisk nowdays ;o)

kram!

 

jodå

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
jag pratade med romanus...han sa ju då att kevins fot inte var färdigbehandlad (var det förresten du som tipsade mej om att hans fot inte skulle va i db-skena? har med minne som guldfisk hihi)...sen skulle han prata med min läkare o de skulle komma fram till någonting, därefter skulle han höra av sej...men jag hörde aldrig av honom mer faktiskt...innan jag hann prata med romanus fick jag tag i en läkare i lund, fick en tid hos honom, så han o hans sjukgymnast fick kika på kevve...han verkade jättekunnig, trevlig o så...så jag tog inte kontakt med romanus...kevin har nu blivit opererad av läkaren i lund, o han är SUVERÄN!!! o sjukgymnasten är inte av denna värld!! är så JÄTTEnöjd att jag bytte...
 

ah...

Skrivet av  veronica o wiggo snart 1 år ;o)
...nu kommer jag ihåg. konstigt att bertil inte hörde av sig något mer då. kanske blev något fel i maskineriet... men tusen gånger så skoj att du fick tag på en doktor med tillhörande sjukgymnast som du gillar. det är ju det som är huvudsaken att man får tag på folk som man har förtroende för och att det i slutänden går bra för de små fötterna.

massor av kramar till er!
 

Hej Linda!

Skrivet av  Li m Alvin, Olle & Alfred 26/9
Vi ska få Alfreds db-skor om en vecka och vår läkare sa att vi ska ha den dygnet runt i 3 månader för att sedan börja trappa ner. Alfred är ju bara knappt två månader så han är ju inte alls gammal då...

Vad skönt att allt såg bra ut med foten!

/Linda
 

okaj...hoppas

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
att allt går bra för er! :-)

kevin har inte db-skor...han har en ortos (på nätterna bara)...men han hade db-skor en vecka. :-) det var lite bök med den tycker jag, men man vänjer sej väl antar jag.
 

Artiklar från Familjeliv