Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Storleksbyte....

Skrivet av Monica i Lycksele
som gav ett lysande resultat. När William bytte storlek på sina db-skor i juni, så började han trilskas. Han verkade få ont i fötterna av skorna och jag bad ortopedteknikern titta på dem efter någon vecka. De kunde inte hitta något som var fel utan lade in lite mjukare filt i sulan och en mjuk gummibit under plösen, men William var lika missnöjd. Jag började tillslut inbilla mig att han var nu så gammal att han inte ville ha dem.
Han sov i fyra timmar (fram till midnatt) och sen vaknade han och skrek och vi tog till slut av skorna. Sista månaden blev det så illa att han fortsatte skrika i 20-30 minuter helt otröstlig efter vi tagit av dem. Ja, då började jag misstänka att han fick kramp. Tillslut fick jag nog och nu hade han dessutom vuxit ur skorna, vi fick en ny tid.
Skorna byttes ut och de var helt oförstående över våra stundtals nästan sömnlösa nätter i 6 månader. Läkaren hade noterat i journalen att William hade svårt att anpassa sig till skenorna vid förra träffen i september.

Nu till det som upprör mig mest!
När vi kommer hem med större skor på skenorna, så upplever jag att skorna är väldigt utåtvinklade, så jag lossar lite på dem och vinklar in dem lite. (Gissar att läkaren och ortopedteknikern skulle misstycka)
Fast det är inte det som upprör mig UTAN att William har sedan den 18:e november sovit hela nätter utan att vakna, utan att skrika av smärta. Så hela tiden har det varit fel på skorna, (eller vinklingen) och jag har haft rätt. Jag såg ju skillnad direkt efter skorna byttes i juni, William hade ju sovit innan så varför skullen han efter 1 år börja protestera?

Jag vill verkligen trycka på att jag fortfarande är lika nöjd med db-skorna och metoden. Det måste vara för lite kunskap till den nya metoden för ortopedteknikerna i Umeå.
Vi skall träffa läkaren den 22 dec och då skall han få veta detta. (Vi var bara på OTC den 18:e nov.)

Nä, nu måste jag natta lille man.

Trevlig helg på er alla!

Kram
Monica & William -02
Svar på tråden: Storleksbyte....

vilken tur

Skrivet av  veronica o wiggo snart 1 år ;o)
att det ordnat sig för er. låter inget skoj att det krånglar på natten för er. skönt att det gick till sig med ny storlek och lite ändring på vinkling.

vår ortopedingenjör som hjälper oss med skobyte vid storleksbyte är inte särskilt insatt i inställningarna på skorna. han skrattade åt mig när jag sa att skenan måste bockas till lite när vi bytte skenstorlek sist. så nu har jag löst det så att han sänder hem nya skor till oss via post när vi behöver ny storlek. så visst kan det vara så att teknikerna inte har riktig koll på läget.

nu när vi bytte storlek så såg vi att skenbredden var allt för liten så vi ställde ut den till axelbredd och nu upplever jag att wiggo sover bra mycket bättre nätterna igenom. han har hållit på och jongla lite under nätterna och inte kommit till ro. så där fick vi backning *skrattar* men det är skönt när det liksom löser sig tycker jag.

tänkte bara berätta lite hur vi har det så egentlign ville jag inget särskilt ;o)

massor av kramar!
 

Artiklar från Familjeliv