Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu händer det grejer... =/

Skrivet av Mona med Lilja
Nu, lagom till jul är vi äntligen hemma i Småland igen.
Vi har spenderat massa massa dagar i Sthlm där jag har ordnat med allt runt min mammas bortgång 17/11.
Nu är begravningen över, papper skickade till advokaten och saker och ting känns inte så hysteriska längre... =)

MEN.... Liljas högerfot är... tja..vad ska man säga... Den är inte av denna världen, skulle jag kunna säga, för den VÄGRAR ge med sej... =(
Fortfarande världens spetsfot efter 6 månader och yttepytteliten...

Så nu har det beslutats om operation - igen.
En hälsenekapning blev gjord 3/11 på bägge fötterna, och vänsterfoten är perfekt, men på höger måste det stora artilleriet till....
Nån gång så fort som möjligt (mellandagarna typ) ska de gå in i foten och flytta runt och böka...
Så tråkigt, för foten blir ju stelare då... men vad gör man inte...??



PS: Linda och Sandra - ska vi träffas... nån gång i framtiden...? Kanske nästa år om det är körigt för er...? =)

Svar på tråden: Nu händer det grejer... =/

hej vännen

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
skönt att få det jobbiga praktiska bakom sig...hoppas allt gick bra. :-)

ja, vi får nog ta det nästa år...hihi...är lite stök o bök här nu innan jul o så, ska lämna in bilen o sånt med...

vad trist att det inte funkar med hennes ena fot. ska de operera i mellandagarna!??! jisses...ok...ska ni läggas in då med? ska de kapa en ledkapsel med då? det var ju det de gjorde på kevve...förresten du, vad ska hon ha för skena sen? minns inte...

kom hem från kanarieöarna i onsdags, där var man tvungen o använda brun-utan-sol för o bli brun, det regnade rätt mycket, men det var rätt ok ändå. skönt o komma iväg o så, allt gick jättebra med kevve, flygning o så...

hoppas man får se mer av dej här nu. :-)
 

Hej!

Skrivet av  Mona
Jo, nåt med ledkapseln var det nog... Kommer hans fot att bli stel, har de sagt nåt om det ...? Är foten så envis alltså? För jag trodde att på de allra allra flesta kunde man åtgärna klumpfot med gipsning o hälsenekapning.....

Trist att det inte var så mycket sol, när man väl tar sej utanför landet... =/ MEn skönt att ni tyckte det var okej ändå... =)

Kram och GOD JUL! =)
 

inte stel

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
de har inte sagt att den ska bli stel, fast det skiljer kanske från fall till fall, de tycker att kevins fot är väldigt böjbar o att han tränar på bra, dvs när han står o klättrar på oss, o så går vi mycket med honom (du vet, håller i händerna o han går mellan benen). hälen kom ner helt o jättefint när han fick göra en kapning av ledkapseln...är visst flera som fått göra ett flertal operationer...har ni fått tid för den nya operationen?

imorgon är det julafton! ska bli så kul o fira det med sin lille son...hoppas bara han inte blir så rädd för tomtemasken imån, som han blev häromdan i affären...hihi

kramis
 

kram

Skrivet av  veronica o wiggo
hej mona!

först och främst beklagar jag sorgen. inget kul när livet gör en rejäl vurpa och någon slits ifrån en. usch, sånt kan jag gärna vara utan men det är väl livets baksida eller vad man ska säga.

vad bra att ni får hjälp med liljas fot så snart. ju fortare det tas tag i desto bättre kan ju jag tro iallafall.

jag sänder massor av styrkekramar till dig!

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
 

Tack...!

Skrivet av  Mona
En kram värmer alltid och ger alltid styrka när man behöver det som mest...!

TACK och god jul!! =)
 

Mona

Skrivet av  Sandra&Erik
Hej Mona
Jag lider verkligen med er, förstår att det varit mycket nu. Men allt brukar ju lösa sig tillslut.
Vad är det för operation som är på gång, är nyfiken om det är samma som var planerad för Erik??
Hoppas allt kommer till sin ordning nu så det blir lite lungt för er!!
Jag träffas jättegärna framöver, har jullov till 10 januari!!
Sandra&Erik
 

Artiklar från Familjeliv